Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Logistik

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #31 (permalink)  
Gammal 2012-01-19, 18:50
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Kika högre upp i tråden så hittar du länkar.
  #32 (permalink)  
Gammal 2012-01-19, 19:04
skinza.ses avatar
Veteran
Skinza.se

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Parvelito Visa inlägg
Kika högre upp i tråden så hittar du länkar.
Packoplock?
Glömde att säga att det är kuvert/brevpåsar med bubbelplast inuti och att det är inkl. moms.
  #33 (permalink)  
Gammal 2012-01-19, 19:16
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Standard

Nej, Aroxs är billiga. Men 87,5 öre är exkl moms. (Om du handlar som företagare av Amazon i UK skall du inte betala moms. Brittisk moms är inte avdragsgill i Sverige).
  #34 (permalink)  
Gammal 2012-01-19, 19:21
skinza.ses avatar
Veteran
Skinza.se

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Citat:
Nej, Aroxs är billiga. Men 87,5 öre är exkl moms. (Om du handlar som företagare av Amazon i UK skall du inte betala moms. Brittisk moms är inte avdragsgill i Sverige).
Ah okej, jag förstår!

Senast redigerad av skinza.se den 2012-01-19 klockan 19:33.
Svara med citat
  #35 (permalink)  
Gammal 2012-01-20, 04:44
GregerAs avatar
Moderator
www.electrokit.com

Reg.datum: Jun 2009
Standard

Jag har nyligen handlat på Aroxs för första gången. Zip-påsarna var slut på det ställe jag normalt köper dem, men Aroxs hade så det blev en beställning. Det visade sig att de t.o.m var lite billigare.

Jag valde att checka ut i webshopen som gäst.

Dagen efter kom ett mail där de hälsade mig välkommen som kund, att jag självklart hade 30 dagars kredit och att ett konto var upplagt till mig i webshopen + inloggningsuppgifter. Mycket alert och trevligt.

Veckan efter kommer en man in på firman och söker mig. Han kommer från Aroxs och "var ändå i närheten". Jag hade lite dåligt med tid då, men fick i alla fall en katalog, några prisblad och en snabbpresentation av firman.

Vad jag förstod så bygger hela verksamheten på drop-shipping.

Men min slutsats är i alla fall att Aroxs är en positiv upplevelse, och där blir det mer handlat.
Svara med citat
  #36 (permalink)  
Gammal 2012-01-20, 07:13
Plastskivors avatar
Har Ehandel.se som hobby
www.stocksundet.se

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Vill ni ha billigare kartonger gör såhär:
Skaffa ett stansverktyg för ert vanligaste format. Sedan skaffar ni gratis begagnad wellpapp från någon industri eller handelsföretag. Jag själv använder t.ex. begagnade mellanlägg som jag får gratis från grossistföretag.
Sedan kanske ni kan få nån prao-elev att stansa kartonger åt er.
Svara med citat
  #37 (permalink)  
Gammal 2012-01-20, 08:23
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Plastskivor Visa inlägg
Vill ni ha billigare kartonger gör såhär:
Skaffa ett stansverktyg för ert vanligaste format. Sedan skaffar ni gratis begagnad wellpapp från någon industri eller handelsföretag. Jag själv använder t.ex. begagnade mellanlägg som jag får gratis från grossistföretag.
Sedan kanske ni kan få nån prao-elev att stansa kartonger åt er.
Kanske att det går runt om man får både materialet och arbetskraften gratis. Jag använder standardkartonger i storlekarna E51, E103 och E180. De kostar 3, 4 & 5kr/st fraktfritt. Man får vara väldigt snabb med att stansa och fixa för att inte endast arbetskostnaden skall kosta mer pengar.

Fast jag fick en idé av ditt inlägg. Jag skulle vilja ha någon form av verktyg för att tillverka kartonger i udda format, vanligen rätt stora som man kanske använder väldigt sällan, och därför inte vill ha på lager. Någon som sett något sådant, som man kan skära och vika kartongark med till valfria kartongstorlekar?
  #38 (permalink)  
Gammal 2012-01-20, 09:19
Senior Medlem
ingen

Reg.datum: Apr 2010
Standard

Köper bara från Aroxs för tillfället. Priserna är bra, leverans oftast dagen efter beställningen (förutom första gången, som för dig GregerA). Nackdelen är t.ex. att antalet kartongstorlekar är ju mer begränsat än hos andra, men det får man ta helt enkelt och anpassa sig lite. Så länge priserna håller dig på samma nivå, dvs. under vissa andra aktörer, och kraven på storleken av köpet är samma, så kommer Aroxs vara mitt första val ett bra tag till.

Kul att handla från någon som ligger 3-4 mil ifrån eller så.
  #39 (permalink)  
Gammal 2012-01-20, 09:27
fotofyndets avatar
Veteran
fotofyndet.se
@chhagglund

Reg.datum: Nov 2009
Skicka ett meddelande via MSN till fotofyndet
Standard

Citat:
Kanske att det går runt om man får både materialet och arbetskraften gratis. Jag använder standardkartonger i storlekarna E51, E103 och E180. De kostar 3, 4 & 5kr/st fraktfritt. Man får vara väldigt snabb med att stansa och fixa för att inte endast arbetskostnaden skall kosta mer pengar.

Fast jag fick en idé av ditt inlägg. Jag skulle vilja ha någon form av verktyg för att tillverka kartonger i udda format, vanligen rätt stora som man kanske använder väldigt sällan, och därför inte vill ha på lager. Någon som sett något sådant, som man kan skära och vika kartongark med till valfria kartongstorlekar?
Det där är jag också riktigt intresserad av, för att pressa ner volymen på paketen som ska skickas med DHL.
  #40 (permalink)  
Gammal 2012-02-10, 20:51
RZWs avatar
RZW RZW är inte uppkopplad
Nyfödd
TheMobileStore.se
TheMobileStore2

Reg.datum: May 2009
Standard

Kanske lite off-topic:
Kan någon tipsa om något företag som man kan köpa bubbelpåsar ifrån med egen tryck dvs "Porto Betalt" och sin logga?

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are