Plus Forum E-handelsforumet Logistik e-handelslådor någon som testat?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 33 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96533
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Såg att Boxon tagit fram e-handelslådor. Någon som testat dessa? Tänkte ringa och få lite prov i morgon men var nyfiken i förtid

    http://boxon.mynewsdesk.com/news/view/produktnyhet-e-handelslaador-27830?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Subscription&utm_content=current_news

    Borde förenkla julhandeln och få ner packtiden….

    #127766
    Dan
    Deltagare

    Jepp vi har testat, de är självresande och självhäftande och det är sjukt smidigt!

    Dock är det betydligt mycket dyrare också tyvärr jämfört med att tejpa och vika själv så inget vi kommer köra i dagsläget.

    #127767
    Parvelito
    Deltagare

    Råkar du ha några prisexempel?

    #127768
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    jag är också intresserad av prisex

    #127770
    Dan
    Deltagare

    Bara de jag fått på offert och våra volymer tyvärr, men har för mig att de var cirka dubbelt så dyra som motsvarande kartong man byggde själv.

    #127775
    Joel
    Deltagare

    Smart grej! Hoppas det blir populärt så de får upp volymerna för tillverkning och kan sänka priserna…

    #127778
    GregerA
    Deltagare

    Konceptet med en superstark tejp är inte nytt. T.ex finns Colompacs brevpack och bokomslag hos Packoplock. De största är ganska stora. Vi använder en del av dem och de är kanon, men de är lite för dyra för att ersätta vanliga kartonger generellt.

    Sedan finns det fler modeller på tillverkarens hemsida http://www.colompac.com/produkte.php, så det går säkert att få offert både direkt och via Plockopack.

    Undrar förresten varför Boxon tagit fram det som “e-handelslåda”. Vanliga lådor har funkat för alla andra i 50 år … men nu kommer det en massa smarta ehandlare som slår gamla logistkrävar på fingarna … :D

    #127967
    Lastbryggan
    Deltagare

    Hemskt vad det händer saker när man är borta några dagar, verkar ju som sagt riktigt smidiga. Blir ett samtal till säljaren i morrn.

    #127969
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    priserna var inte roliga däremot, ungefär dubbelt upp mot vanliga lådor i samma storlek

    #127973
    Parvelito
    Deltagare

    Jag uppskattar att man sparar c:a 12 sekunder på en sådan låda, 1/5 av en minut, och man prissätter en minuts arbetstid till 5kr (300kr/timme) så är det värt 1kr extra i pris.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 33 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.