Plus Forum E-handelsforumet Logistik Frakt "grossist"

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96724
    Rishede
    Deltagare

    Hej första inlägg här i forumet :)

    Jag har ett litet företag som genom 3 år mest har skickat paket inom norden och jag har för det mesta använd posten, tyvärr med höga priser till DK och N.

    Nu är det så att vi troligen kommer att satsa på att aven marknadsföra os utanför norden och därigenom säkert också skicka flera paket och söker därför bästa möjliga frakt lösning.

    I förra veckan pratade jag med en av mina engelska leverantörer och han berättade att i England är det mycket vanligt att man som litet företag kontakter en “frakt grossist”.

    “frakt grossisten” har många kunder och därav många paket och mycket låga priser hos dom olika fraktbolag. Som kund hos “frakt grossisten” bokar du ditt paket och får en fraktsedel av dom och avhämtat paketet på din företags adress mot en avgift på ca. 5% på dom priser “frakt grossisten” har hos dom olika frakt bolag tex. DHL, UPS mf.

    Jag undrar om det är någon här på forumet som vet om det finns sådana möjligheter här i Sverige ?

    Alla svar är mycket välkomna :)

    /Peter

    #129429
    Parvelito
    Deltagare

    Pluskontot och Lessmore är två svenska motsvarigheter till de brittiska fraktgrossisterna.

    #129430
    Rishede
    Deltagare

    Ok :) tack för det mycket snabba svaret, han ju knappt att ladda om sidan ;)

    Ska kolla upp lite på detta imorgon…

    /peter

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.