Plus Forum E-handelsforumet Logistik Hur skickar ni till Norge?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94141
    Bambubutiken.se
    Deltagare

    Någon som har koll på olika alternativ när paketen ska till Norge?

    Jag har nyss haft min första Norgekund så det blev med posten och Pacsoft som det gick iväg.
    Men posten är inte billiga direkt, så jag kan tänka mig att det finns bättre alternativ.

    Våra försändelser skickar vi för det mesta som brev under 2kg, och ibland postpaket över 2kg. (privatkunder)

    #107723
    Bambubutiken.se
    Deltagare

    Kom igen!

    Är det ingen som vill hjälpa en stackars nybörjare här :)

    #107725
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Tyvärr skickar vi inte till Norge så jag är inte till ngn hjälp.

    #107726
    Parvelito
    Deltagare

    För enstaka försändelser är Posten det bästa alternativet, normalt sett.

    #107727
    GregerA
    Deltagare

    Se inlägg i den här tråden:
    http://www.ehandel.se/forum/generellt-om-e-handel/339-handla-med-norge-bara-nat-foer-lapplisor.html

    Som Parvelito säger så är det enklast med Posten brev eller utrikes postpaket om man inte har lite volymer. Men tänk på de kostnader som tillkommer för köparen.

    #107744
    Bambubutiken.se
    Deltagare

    Tack för era svar!

    Ja, det blir nog att fortsätta med posten så länge det handlar om enstaka paket/brev.

    Nu läste jag också den andra tråden om Norgeförsändelser.

    Bra föresten att det finns ett sådant här forum, man lär så länge man lever :)

    #107747
    timmy
    Medlem

    Jag har skickat till Noge genom schenker en gång och det var ingen rolig syn när fakturan kom. Betalade mer än 1000kr för två paket. Paket som jag vanligtvis i Sverige skickar för 80kr. Schenker är inte att rekommendera för leveranser till norge;)

    #107748
    GregerA
    Deltagare

    Nej, det gäller att ha koll på alla avgifter som tillkommer.
    Hos både DHL och Schenker får man betala exportförtullning på 160-200kr. Om paketet skall till en privatperson så tillkommer också nån avgift hos Schenker – så ja, det springer lätt upp i hemska summor.

    Jag väntar med spänning på när man kan skicka Privpak och/eller ServicePoint över gränserna. Det skall komma snart.

    #121397
    Seitanfoods
    Deltagare

    @timmy 2688 wrote:

    Jag har skickat till Noge genom schenker en gång och det var ingen rolig syn när fakturan kom. Betalade mer än 1000kr för två paket. Paket som jag vanligtvis i Sverige skickar för 80kr. Schenker är inte att rekommendera för leveranser till norge;)

    Jag skickade nyligen ett paket till Borgå i Finland från Göteborg som vägde
    15 kilo. Det kostade 600 spänn inkl moms ungefär. Tog 4 arbetsdagar.
    Deras logg hängde inte med sen paketet lämnat Sverige, men det stod att det var levererat när det blev det.

    Vet inte om detta ska räknas som billigt eller dyrt. Billigt
    känns det ju inte, men 15 kg är ju en del.

    #125636
    kalsonger
    Deltagare

    Har ställt den här frågan själv i forumet, men har nu fått en del tips.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.