Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Logistik

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2012-02-02, 17:59
Har Ehandel.se som hobby
www.smartfritid.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard DHL problem med sthlm skärgård?

Har en kund som väntar och väntar på sitt paket. Tydligen lyckas Posten leverera till dem på Utö. Och de flesta bolag till Haninge vilket i praktiken är bästa utlämningsstället för öborna. Men DHL envisas med Nynäshamn och detta trots omdirigering av mig, jag har ringt ett par grr och kunden också ett par ggr. DHL lovar och lovar och paketet studsar lik förb... mellan deras terminaler och Nynäshamn. Blir så trött. Verkar som jag får sätta mig i bilen själv och leverera

Lärdomen kanske är att i skärgården ska man undvika vissa bolag eller är det bara en slump tro? Posten lär ju vara de som har mest rutin på det och om de är 3ggr dyrare kan det ju trots allt vara värt det när det kommer till skärgården?

#2 (permalink)  
Gammal 2012-02-02, 18:45
Kodmyrans avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.kodmyran.se, samt SweCat, Gardenhome, Doftljusbutiken
@KodmyranKatrin

Reg.datum: Mar 2009
Skicka ett meddelande via Skype™ till Kodmyran
Standard

Även när jag körde med schenker gick skärgård bra, kan vara ett tips
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2012-02-02, 19:17
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Standard

Nynäshamn är väl geografiskt närmast UTÖ, så det kan jag kanske förstå att man blir rekommenderad en Servicepoint där. De gånger jag har fått styra om DHL-paket har jag helt sonika bara ringt deras kundtjänst och angett vilken ny Servicepoint det skall till, och så har det fungerat och paketet har hamnat på det nya stället inom några dagar. Den senaste jag styrde om var just i Haninge...

Ett tips kan vara att du reklamerar paketet i morgon. Då tas ärendet över av lite mer kvalificerade medarbetare än de som sitter i kundtjänst, som kan ringa och ställa saker och ting till rätta.
  #4 (permalink)  
Gammal 2012-02-02, 20:14
Har Ehandel.se som hobby
www.smartfritid.se

Standard

Jag har ringt och omdirigerat, fick ärendenummer på det. När sedan kunden ser att det verkar gå åt pipan igen ringde han DHL och uppmärksammade dem på det. De skulle fixa det på en gång sa de, men ja det blev inte så heller denna gång. Och nu har kunden reklamerat.

Sen är det lurigt med närmaste ort på fastlandet, jag tyckte också det första gången. Men kunden som bor på Utö vet ju vad som gäller och uppenbarligen är DHL ett särfall när det gäller Nynäshamn, det är ingen på Utö som vill ha paketen dit, men det går inte in hos DHL

Men jag får väl som sagt reklamera jag också om det kan hjälpa.
  #5 (permalink)  
Gammal 2012-02-02, 20:35
Har Ehandel.se som hobby
lännasport.se

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Parvelito Visa inlägg
Nynäshamn är väl geografiskt närmast UTÖ
nynäshamn är inte särskilt nära UTÖ. Dessutom finns inga kommunikationer mellan de hamnarna (förutom egna båtar såklart, men har svårt att tro att någon utöbo skulle få för sig att åka dit förutom om man jobbar exakt där), så ur det avseendet är Nynäs vääääldigt långt borta. Dalarö t.ex - där jag själv är uppväxt - skulle vara mycket närmare och där finns servicepoint.

Kommunikationerna - både de allmänna och de egna båtarna - går i regel till Årsta och om jag inte minns fel finns det utlämningsställen där så det är högst märkligt att de hamnar i Nynäs.

edit: insåg att det var ett väldigt onödigt inlägg i denna diskussion. ta gärna bort om det känns passande

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are