Plus Forum E-handelsforumet Logistik Billigaste lösning 3-10kg paket ?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97532
    JenL
    Deltagare

    Hej,

    ursäkta min svenska, men jag är från tyskland :)

    Jag har en liten företag och jag skicka mest med Postens varubrev up till 2 kg. Men nu har jag fått in några varor som väger 2-4kg per styck. Jag skicka inte so många stora paket , kanske 3 styck tunga paket i veckan. Väljde Postens MyPack för dem.

    Men det känns väldigt dyrt.

    Upp till 3 kg – 136kr
    Upp till 5kg – 164kr
    Upp till 10 kg – 218kr

    Det måste finns en billigare alternativ ???

    Konkurrensen skicka med DHL Service Point för bara 79kr för upp till 10kg ??? Vad kan ni rekommendera ?

    Mvh,
    Jennifer

    #138045
    Qarillion
    Deltagare

    Om du skickar en del så kan det vara lönsamt att använda ett gruppavtal för att få “rätt” priser hos DHL (lessmore eller pluskontot).

    För skall du även köpa packmaterial eller dylikt så får du ju också rabatt hos andra leverantörer där som tex packoplock så då kan du säkert plocka in mycket av årsavgiften på bara packmaterial.

    Vi gick själva med i pluskontot häromveckan faktiskt och snart har jag tjänat ihop avgiften på bara packmaterial då vi tidigare köpte en del ifrån packoplock utan rabatter.

    #138046
    Liniver
    Deltagare

    Det finns ett “Gratis” medlemskap i Less more där avgifter är att de lägger på 10% på frakten och där har du bra fraktpriser med DHL. Bra om man inte skickar så ofta.

    #138055
    Henrik_G
    Deltagare

    Tänk på att om du har avtal med DHL, Schenker eller Posten så betalar du oftast utifrån storleken på försändelsen sk “fraktdragande vikt”. Storleken (kubikmeter) multipliceras med den magiska siffran 280kg. Ett paket som är 30x30x30cm får alltså en fraktdragande vikt på 8kg oavsett om det faktiskt väger 1 eller 8kg. Brukar vara en tråkig överraskning.

    #138060
    Borje
    Deltagare

    Ring en av postens saljare och forhandla om priset. Du kan nastan alltid fa ned “ordinarie” priserna. Det ar definitivt vart ett forsok. Nar du far upp volymerna rejalt kan du fa ned priserna valdigt mycket.

    #138171
    JenL
    Deltagare

    Tack för hjälpen. :)

    #138198
    JenL
    Deltagare

    Till den som skickade pm till mig. Kan du skicka det igen ? Den har försvunnit från min inkorg.

    #138210
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Billigast blir att köra på DHL via Fortus International

    #138212
    JenL
    Deltagare

    Är det avgiftsfri eller måste man betala en medlemsavgift ?

    #138216
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    En lten avgift, men det tar du snabbt igen….

    @JenL 36754 wrote:

    Är det avgiftsfri eller måste man betala en medlemsavgift ?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.