Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Logistik

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21 (permalink)  
Gammal 2012-06-11, 18:41
Ny medlem
ingen

Reg.datum: Oct 2011
libra is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Du frågar alltså vad för kartonger du bör köpa och om du bör köpa packchip, utan att nämna vad och till vem du ska sälja?

Aja... Jag svarar att du bör köpa standardkartongerna E41 och E51 (från exempelvis Boxon), samt kraftpapper som utfyllnad. Därutöver bör du komplettera med bubbelpåsar i varierande storlek.

Skickar du postpaket, så måste du ha många storlekar på lager. Då betalar du nämligen för volym och det kan bli mycket dyrt, om du inte packar postekonomiskt.

Haha ja det kan ju inte ni veta. Jag ska sälja köksprylar så det är både ömtåliga saker som muggar och icke ömtåligt som förkläden. Jag har kköpt på mig lite kartonger nu iaf och ska fundera på det här med att använda gamla kartonger, har helt dissat det innan men det kanske kan funka, det är ju inga exklusiva grejer jag ska sälja.

Men jag blev lite fundersam över det där med volym. Jag kommer att skicka det mesta som skrymmande brev men kanske större beställningar som paket. Men posten har väl per vikt och inte per volym? Eller ja, det får väl inte överstiga vissa mått men i övrigt är det väl ganska fritt? Är det inte mer om man skickar med DHL och Schenker det ska vara exakta mått? Eller har jag missförstått?
Svara med citat
  #22 (permalink)  
Gammal 2012-06-12, 08:16
Novis
Jobbar på roligaprylar.se

Reg.datum: May 2010
Lagerchefen is on a distinguished road
Standard

Nåt annat man kan göra angående ytteremballaget (när det ser lite återanvänt ut) är att klistra dit en klisterlapp där det står (typ) "Vi gillar miljön så ibland skickar vi i återanvända kartonger, hoppas att det är ok" . Även om det drar ner något på antal ordrar per minut så kan det ge bra positiv effekt (samt spara dyra kronor på stora kartonger)...
Svara med citat
Annons
  #23 (permalink)  
Gammal 2012-06-12, 08:28
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se
Parvelito AB
@parvelito

Reg.datum: Apr 2009
Parvelito will become famous soon enoughParvelito will become famous soon enough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lagerchefen Visa inlägg
Nåt annat man kan göra angående ytteremballaget (när det ser lite återanvänt ut) är att klistra dit en klisterlapp där det står (typ) "Vi gillar miljön så ibland skickar vi i återanvända kartonger, hoppas att det är ok" . Även om det drar ner något på antal ordrar per minut så kan det ge bra positiv effekt (samt spara dyra kronor på stora kartonger)...
Jag tror inte man behöver sätta på en sådan lapp, folk känner ändå att återvinning är OK inom vissa ramar. Och i det tänket ingår det att man inte slösar resurser på att klistra dit en lapp.
  #24 (permalink)  
Gammal 2012-06-12, 08:30
mavrajs avatar
Ivrig
Geekster.se
Geekster.se
@BetimMavraj

Reg.datum: Apr 2012
mavraj is on a distinguished road
Standard

Citat:
Det var en riktigt bra ide! Beroende på målgrupp kan idéen med "vi tänker på miljön"-klisterlappar på redan tidigare använda kartonger vara väldigt effektiva! Kan nog generera en hel del publicitet i såväl bloggvärlden som i andra medier. Bra tips, verkligen!

Skickat från min iPhone, via Tapatalk
Svara med citat
  #25 (permalink)  
Gammal 2012-06-12, 09:06
skinza.ses avatar
Veteran
Skinza.se
Skinza
@skinzase

Reg.datum: Jan 2011
skinza.se is an unknown quantity at this point
Standard

Citat:
Låter som en riktigt bra idé! Tror inte att kunder tänker så långt som Parvelito tror.
  #26 (permalink)  
Gammal 2012-06-12, 09:18
Nyfödd
www.jaktwebben.com - www.tranes.se
Tranes Handelskompagni AB
@fredriktrane

Reg.datum: Apr 2012
fredriktrane is on a distinguished road
Standard

Naturkompaniet har en checkbox i kassan som man kryssar ur om man inte godkänner återvunnet emballage. Och ett tack för att ni tänker på miljön. Vem f*n kryssar ur en sådan ruta

Citat:
Ursprungligen postat av skinza.se Visa inlägg
Låter som en riktigt bra idé! Tror inte att kunder tänker så långt som Parvelito tror.
Svara med citat
  #27 (permalink)  
Gammal 2012-06-12, 11:28
skinza.ses avatar
Veteran
Skinza.se
Skinza
@skinzase

Reg.datum: Jan 2011
skinza.se is an unknown quantity at this point
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fredriktrane Visa inlägg
Naturkompaniet har en checkbox i kassan som man kryssar ur om man inte godkänner återvunnet emballage. Och ett tack för att ni tänker på miljön. Vem f*n kryssar ur en sådan ruta
Så kan man ju också göra, för då förstår ju kunden varför man får en order packad i återvunnet emballage. Annars tror jag att kunden skulle bli rätt så funderas varför ordern kom i en Chiquitalåda
  #28 (permalink)  
Gammal 2012-06-12, 11:39
Per Nilssons avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.knivhuset.com
Nilssons Partihandel AB
@Knivkungen

Reg.datum: Aug 2010
Per Nilsson will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via Skype™ till Per Nilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Parvelito Visa inlägg
Jag tror inte man behöver sätta på en sådan lapp, folk känner ändå att återvinning är OK inom vissa ramar. Och i det tänket ingår det att man inte slösar resurser på att klistra dit en lapp.
Jag tänker precis som du.

Det är ungefär som att skicka ut klorblekta fyrfärgstryckta informationsbrev om hur vi ska få en bättre miljö.
  #29 (permalink)  
Gammal 2012-06-12, 11:40
Per Nilssons avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.knivhuset.com
Nilssons Partihandel AB
@Knivkungen

Reg.datum: Aug 2010
Per Nilsson will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via Skype™ till Per Nilsson
Standard

Citat:
Så kan man ju också göra, för då förstår ju kunden varför man får en order packad i återvunnet emballage. Annars tror jag att kunden skulle bli rätt så funderas varför ordern kom i en Chiquitalåda
Verkar vara många som beställer bananer här...

Med återvunnet material menar jag kartonger och packmaterial från tillverkare och leverantörer.
  #30 (permalink)  
Gammal 2012-06-12, 11:44
GregerAs avatar
Moderator
www.electrokit.com
Electrokit Sweden AB

Reg.datum: Jun 2009
GregerA will become famous soon enough
Standard

Citat:
Det kan ju vara passande om man beställer ett banan-skal ... (till sin iPhone) ...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är