Plus Forum E-handelsforumet Logistik Lagerhyllan

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98897
    Rikard
    Deltagare

    Hjälp mig nu, ni har snackat om Clas Olhson men vilken sort är det vi kör med i ehandelssvängen?

    Denna: Hylla | Clas Ohlson

    eller denna: Plåthylla | Clas Ohlson

    Vi flyttar till nya lokaler i helgen och kom på att vi behöver lagerhyllor. Tacksam för er input.

    PS. Varför finns det ingen lagerdel i forumet Julle?

    #153203
    Prix
    Deltagare

    Logistik inkluderar ju även lagret enligt beskrivningen.

    Den dyrare, i alla fall så kunde man blåsa på de billiga varianterna i Malmö och de trillade. Om det var dåligt uppsatt kan jag inte svara på men fick mer känsla av att de inte var pålitliga. Den dyrare varianten var bättre!

    #153205
    JohanK
    Deltagare

    Bu har den billigare, ja den är inte så stabil för sig själv, men skruvar man ihop 4och fyra i två rader så blir det okej.

    Sätter man ett diaginalstag så blir det också bättre.

    #153208
    Macondax
    Deltagare

    Min rekommendation om man vill ha en billigare lagerhylla, efter att ha provat Clas Ohlsons variant, är följande:

    http://www.harald-nyborg.se/p9976/staalhylla-180x90x45-cm

    Samma variant som Ifönbutiken använder, och som även Jula säljer 300:- dyrare. Ni har väl Harald-Nyborg även i Göteborg?

    #153209
    Parvelito
    Deltagare

    Min rekommendation om man vill ha en billigare lagerhylla, efter att ha provat Clas Ohlsons variant, är följande:

    STÅLHYLLA 180X90X45 CM – Best.nr. 9976

    För det priset är den där hyllan ett solklart val.

    #153210
    fotofyndet
    Deltagare

    @Parvelito 53217 wrote:

    För det priset är den där hyllan ett solklart val.

    Håller helt med. När jag tittade på den så kostade den minst ett par hundralappar till.

    #153211
    Johan Jenefeldt
    Deltagare

    Köp saker som håller nu Kung Rickard. Man vill ju att hyllan ska stå upp när man lägger lite saker på :)

    Hylla “Light” grundsektion | AJ produkter

    #153212
    GregerA
    Deltagare

    PS. Varför finns det ingen lagerdel i forumet Julle?

    Vi har en logistikdel … ;) (flyttar tråden dit)

    Det är Plåthylla | Clas Ohlsoon för 399:- som många av oss använder.

    Den andra är bara 150 cm hög, och även i övrigt väldigt liten.

    Hyllan från Harald Nyborg är definitivt prisvärd. Visserligen är den 10 cm smalare, men å andra sidan 5 cm djupare, och tål mer last. Så det beror väl lite på vad man skall förvara på den om den är bättre eller sämre.
    Vi har mest plockbackar (89x400mm) och då får det plats 10 st i bredd på CO-hyllan. På den andra får det bara plats 9 st, och det blir dessutom 5 cm outnyttjat på djupet.

    #153213
    Rikard
    Deltagare

    Tyvärr inte, närmsta i Borås men de ser fina ut!

    #153215
    Jeff
    Deltagare

    @Rikard 53210 wrote:

    Denna: Hylla | Clas Ohlson

    eller denna: Plåthylla | Clas Ohlson

    Alternativ 1 är 30 centimeter djup och bara 1.5meter hög vilket inte känns så bra och jag är osäker om de går att bygga på dem.

    Alla coola partyhandlare kör med alternativ 2, ruggigt stabila när man skruvar ihop dem, lätta att montera då de bara knackas ihop och kör man 3 paket på 2 hyllplatser har man en höjd på 2.8 meter.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 27 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.