Plus Forum E-handelsforumet Logistik Budfirmor

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101107
    anton
    Deltagare

    Hej! Vilka budfirmor finns i Stockholmsområdet som har bra priser? Som kan hämta och lämna smidigt, snabbt och såklart – är prisvärda.

    Bring kör ju såklart, liksom Ryska Posten, men vilka fler finns? Finns mindre aktörer som är duktiga?

    #171075
    Parvelito
    Deltagare

    Det finns massor av budfirmor i Stockholm, och min erfarenhet av dem är att de kostar ungefär lika mycket om man förhandlar med dem och vet vad man vill ha. Att köra ett paket från Punkt A till B är dyrt, att köra 25 paket från punkt A runt om i stan är förvånansvärt billigt. Alla lovar guld och gröna skogar, det är en enorm överetablering så varje kund är viktig för dem.

    Å andra sidan är trafiken i Stockholm som den är. Det är i normala fall trångt. När det är några evenemang, trafikolyckor eller ett par snöflingor i luften så står det still. Budbilschaufförer är heller inte den bäst betalda yrkesgruppen, och därför är det ofta bäst om man kan hitta något litet företag där ägarna själva kör. De brukar i alla fall ha ett uns av ansvar i sitt medvetande. Om de börjar anställa och växer, så kräv att ägarna fortfarande har hand om er.

    Börjar de erbjuda extratjänster under bordet så som billig öl, eskortflickor eller är ombud för ett utländskt apotek så kan man med fördel låta bli dem då det är stor risk att polisen förr eller senare gör razzia där och man får se sig om efter någon annan budfirma.

    #171076
    Tomas
    Deltagare
    #171077
    Parvelito
    Deltagare

    @Tomas 72976 wrote:

    Jag skulle helt klart undersöka: Företaget – Sveriges grönaste åkeri – MoveByBike

    Men ärligt talat, är inte det där mest miljöromantik? Jag har lite svårt att se cykelbud som ett alternativ från ett lager i Rosersberg, Lunda eller Haninge och där mottagarna finns utspridda över hela 08-området. OK om det är något som skall från Kungsholmen till Östermalm, men Stockholm är ju så mycket större än så.

    #171078
    Mathias R
    Deltagare

    Kolla med ASA Transporter också. Bud, transporter, lager & logistik i Stockholm | ASA Transporter
    Har använt dom ibland och det fungerar bra.

    #171079
    Tomas
    Deltagare

    Jo det är möjligt att det just i Sthlm inte är nån bra idé.Men å andra sidan är miljöromantik intet att förakta, särskilt i storstan. Det är inte för inte det första “kotellet” jag läst om hittats på av just en stockholmare.

    Men det beror på vad man är ute efter. Vad ska levereras, och hur snabbt är snabbt, vad är prisvärt? Och hur värderar man PR-värdet man får på köpet.

    Sen går det ju att kombinera flera transportsätt. Om det handlar varuleveranser en gång om dagen kan man ju kombinera vanlig budbil som budar innerstadens leveranser till cykelbudet/cykelåkeriet innan de fortsätter sin runda i ytterområdena. Det ena behöver inte utesluta det andra.

    #171085
    anton
    Deltagare

    @Mathias R 72978 wrote:

    Kolla med ASA Transporter också. Bud, transporter, lager & logistik i Stockholm | ASA Transporter
    Har använt dom ibland och det fungerar bra.

    Bra tips, tack! Ska höra av mig till dem.

    #171086
    anton
    Deltagare

    @Tomas 72976 wrote:

    Jag skulle helt klart undersöka: Företaget – Sveriges grönaste åkeri – MoveByBike

    Grymma ju! Bring kör ju också mycket med cykel, btw. Framförallt det här http://www.movebybike.se/media/bc4a35be-d53e-41e5-b719-e031f21c7f82/Slideshow/carrier-bike-2_jpg ! Vem vill inte se såna cykelvagnar åka runt på gatorna med sin egen logga ;)

    #171088
    gottis
    Deltagare

    Vi använder ASA rätt mycket och kan man planera lite så har du deras nya tjänst där du kan skicka upp till 7 paket 50kg/st för 99kr totalt. Då hämtar och lämnar dom mellan 09:00 och 17:00. Annars brukar vi buda inom tullarna säg 15kg för 124kr.

    #171112
    anton
    Deltagare

    @gottis 72989 wrote:

    Vi använder ASA rätt mycket och kan man planera lite så har du deras nya tjänst där du kan skicka upp till 7 paket 50kg/st för 99kr totalt. Då hämtar och lämnar dom mellan 09:00 och 17:00. Annars brukar vi buda inom tullarna säg 15kg för 124kr.

    Helt ok pris ändå!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.