Läser här på Ehandel att Schenker sorterar dubbelt så många kollin på ett dygn jmfört med förra året. Och nyss var DHL här och hämtade en retur på en cykel jag köpt privat. Transportskadad, upphämtning till i måndags och det var på håret att den fick komma med idag. Chauffören sa att det idag var rekord för hans del, han har aldrig någonsin haft så många adresser som idag och han har fått säga till på sin terminal att han inte kan ta andra upphämtningar är de som ligger väldigt nära hans leveransadresser, som han troligen ändå inte kommer att hinna med alla.
Och en kund till mig väntar just nu på ett av mig sålt rökskåp (det sista exet så klart). Han fick kolli ett av två efter 10 dagar, värde ett par hundra kr. Det stora för 6.700:- är spårlöst borta efter flera dagars letande. Det kom till terminal i hägersten den 16:e och skulle till Ingarö men just nu finns det inte….
Ja, den här tiden på året är det rätt skönt att man inte jobbar i transportbranschen, även om man själv ibland får ta smällen när de missar. Svårt att uttala sig utan direkt insyn men man kan misstänka att de inte alltid hinner med att växla upp i kapacitet efter behov.
Men hur frustrerande det än kan vara nr det strular så kan ju en uppmaning särskilt i juletid vara att inte ta ut frustrationen på chaufförerna vilka man oftast kommer i kontakt med. De sliter säkert lika hårt som tomten och hans nissar så här års.
Hur fungerar det för er, är det mycket extra strul nu?