Plus Forum E-handelsforumet Logistik Vart köper man kartonger & emballage i FYSISK butik?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101387
    Caarl
    Deltagare

    Hallå allihop,

    Ibland kan det vara bekvämt att kunna ta sig till en fysisk butik när man snabbt behöver nya kartonger/emballage i mindre kvantiteter. Finns det några stora butiker/kedjor som säljer det? (Tänker typ i stil med Jula, biltema osv…).

    Eller om någon vet vart i Uppsala det finns så vore det trevligt. Tack på förhand!

    #172711
    GregerA
    Deltagare

    Företag som säljer kontorsmaterial, typ Office Depot, har. Jag vet inte exakt vilka företag som finns i Uppsala, men Eniro vet nog. ;)

    #172712
    Caarl
    Deltagare

    @GregerA 74934 wrote:

    Företag som säljer kontorsmaterial, typ Office Depot, har. Jag vet inte exakt vilka företag som finns i Uppsala, men Eniro vet nog. ;)

    Tack, såg precis att just Office Depot fanns här i närheten. Dock var det ju svindyrt, men nöden har ingen lag.

    Fortsätt gärna tipsa ni andra :)

    #172726
    SimonForslund
    Deltagare

    Clas ohlson har lite emballage

    Flyttlådor/flyttmaterial | Clas Ohlson

    #172803
    cyberpunk
    Deltagare

    Kan passa på och låna din tråd.

    Ska starta min första ebutik och jag har kommit till logistik/emballage. Vad för verktyg/material kommer jag behöva förutom uppenbara saker som tejp och sax? Och vilken butik erbjuder dessa saker till ett bra pris?

    Mvh

    #172805
    C.Larsson
    Deltagare

    För logistiken beror det på hur stora paket du skickar,det finns allt från posten varubrev,portopåsar eller dhl eller schenker. Angående emballering så är jag själv med i pluskontot där jag får rabatt på bl.a. Pack o plock där du hittar allt du kan tänkas behöva för att packa ditt matrial

    #172810
    henriksan
    Deltagare

    I Stockholm finns Harry Bergman | Presentpapper, Emballage, Kontorsmatrial – HCB Bergman som jag har använt flera gånger. De är ganska dyra men bra om man vill köpa några få produkter eller bara klämma litegrann.

    #172821
    Danne-mann
    Deltagare

    Nu har jag inte heller full kläm på Uppsala, men Staples och Tingstad har jag köpt från när de gäller fysisk butik.

    #172827
    hansanders
    Deltagare

    @Caarl 74933 wrote:

    Hallå allihop,

    Ibland kan det vara bekvämt att kunna ta sig till en fysisk butik när man snabbt behöver nya kartonger/emballage i mindre kvantiteter. Finns det några stora butiker/kedjor som säljer det? (Tänker typ i stil med Jula, biltema osv…).

    Eller om någon vet vart i Uppsala det finns så vore det trevligt. Tack på förhand!

    En e-handlare som inte vill köpa på nätet …?
    Ett tips annars: http://www.packoplock.se/;)

    #172845
    david71
    Deltagare

    Finns inte Kontorsvaruhuset i Uppsala? De har rätt gott om sådant, åtminstone här i Skellefteå. Annars har jag ett svagt minne från min tid i Uppsala om att det fanns ett liknande företag där som hette något med “papper”, typ “citypapper” eller “pappersgrossisten” eller liknande.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.