Plus Forum E-handelsforumet Logistik Var köpa bra och billigt emballage, kartonger etc?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102685
    anton
    Deltagare

    Tja! Var köper man bra och billigt emballage, kartonger etc i små mängder? Kommer framförallt vara mindre kartonger för att skicka varubrev med, men även andra typer av emballage.

    Finns det möjlighet till tryck på kartongerna är det ett plus, men ej ett krav, då pris (trots små volymer) prioriteras kortsiktigt.

    Tips?

    #178388
    Dan
    Deltagare

    Boxon, Packoplock är väl de första jag kollar.

    Sen finns det ganska många andra om man tycker de har fel utbud eller pris.

    Priser gällande emballage är extremt förhandlingsbart eftersom marginalerna är väldigt höga, men det är ganska volymbaserat eftersom frakterna per enhet också är väldigt höga.

    #178389
    anton
    Deltagare

    @Dan 82671 wrote:

    Boxon, Packoplock är väl de första jag kollar.

    Sen finns det ganska många andra om man tycker de har fel utbud eller pris.

    Priser gällande emballage är extremt förhandlingsbart eftersom marginalerna är väldigt höga, men det är ganska volymbaserat eftersom frakterna per enhet också är väldigt höga.

    King, tack Dan!

    #178390
    alxv
    Deltagare

    Jag köper ehandelspåsar på Packoplock, med 10 % rabatt som Pluskontot-medlem, samt laseretiketer som jag trycker logo och avsändaradress på. Funkar bra och jag tycker det ser tillräckligt proffsigt ut, men då är det ganska små volymer eftersom vi bara skickar provexemplar på det sättet.

    #178400
    Tian
    Medlem

    Nordahl.se har bra priser i alla fall på Mail-lite. Jag köper därifrån för 1:-. Finns tryckmöjligheter också.

    / Skärmklipper in ett “ehandel-kartongpris” /

    #179950
    Peaceless
    Deltagare

    Hade precis ett fantastiskt samtal med Nordahl, så typiskt att jag inte noterade hans namn.

    Mitt problem: att få kartonger levererade. Har beställt på två ställen hittills, varav jag hos den senaste hörde mig för innan beställning för att försäkra mig om att de inte bara levererar med bud till leveransadress utan kan leverera till ett Post eller DHL utlämningsställe. Trots att de sa att de kunde det så visar det sig idag (nästan en månad efter beställning) att de bara kan leverera till en adress. Som superliten microföretagare har jag ett jobb jag är på dagtid. Och hit får jag inte be dem leverera. Det misstaget har jag redan gjort.

    Hur som helst, det jag ville säga var att Nordahl ringde mig inom en minut efter att jag mailat via kontaktformuläret på deras hemsida (wow), tyvärr är problemet detsamma med dem. MEN skillnaden var att han kom med uppslag på lösningar, var trevlig och väldigt förstående. Det betyder oerhört mycket. Jag ska fundera på hur jag ska lösa leveransproblemet, och när jag kommer på hur jag ska lösa det kommer jag helt klart beställa av Nordahl.se. Bäst!

    #179952
    Rob
    Deltagare

    Om man inte är hemma när DHL kommer brukar det ju gå att få hämta på deras terminal. Kanske funkar om du har egen bil och inte beställer pallvis.

    #179953
    C.Larsson
    Deltagare

    Jag brukar beställa av packoplock och jag vet att vid några tillfällen där de inte kommit genom portkoden har det slussat vidare till servicepoint

    #179954
    blazern
    Deltagare

    Det kan inte fungera med en fullmakt då så de bara ställer av leveransen?

    #180001
    Peaceless
    Deltagare

    Hej!
    tyvärr har jag ingen bil så kan inte hämta på terminal på ett smidigt sätt. Givetvis kan man ju låna en bil men det känns inte som en bra lösning i längden, beställer förhoppningsvis fler gånger.

    Packoplock är en av de leverantörer jag har beställt av och de kan inte leverera till servicepoint lät de meddela, så fick avbeställa. Olika för olika kunder verkar det som då…

    Rörande fullmakt så diskuterade jag det med Nordahl men eftersom jag bor i lägenhet så kommer de inte att ställa leveransen utanför min dörr utan det blir utanför porten på gatan isåfall och den lösningen kändes inte så bra.

    Det jag funderar på nu är att försöka tima flera leveranser samtidigt och så får jag helt enkelt ta en semesterdag till att ta emot paket hemma. Men med min lycka med leveranser så lär väl det gå åt skogen ;D

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.