Plus Forum E-handelsforumet Logistik export till amazon FBA

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102954
    amakso
    Gäst

    Hej,

    Jag är en säljare på amazon uk som en privat person. Hittiils har jag gjotd dtopshipping direkt från China tell europa. Jag köper låg varu för max 1000kr. Men nu vill jag använda Amazon FBA program. Jag har skickat en test varu med posten för 14kr per kuvert till FBA men det syns att det har stannat hus tullverket för det var för 10 dagar sen. Jag vet inte hur annars kan jag leda min varu till FBA warehouse. Jag vill helst använda posten för dem har låga priser för skrymmande brev ca 20-50 kr per paket. Schenker och Service Point har priser för 200kr minst.

    Jag vet inte om jag behöver fylla in tulldeklaration cn22 och lägga till 3 fakturor i postfikan. Men det finns 4 val vid cn22:

    Gåva/Gift
    Dokument/Documents
    Varuprov/Commercial sample
    Annat/Other

    Vad ska jag välja och ska jag göra något annat så att det inte fastnar i tullen? Eller ska jag använda alternativ db schenker eller dhl och dem tar hand om tullen och exporten? Ska jag också använda tullmäklare?

    tack.

    #179407
    Postnord
    Deltagare

    Hej!

    Läste din fråga om tull och ville bara tipsa dig om att du alltid kan ringa oss på Postnord om du har frågor. Vår tullavdelning når du på 010-436 09 28 måndag till fredag mellan kl 08,00-17,00.

    Med vänliga hälsningar
    Erika PostNord Kundservice

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.