Plus Forum E-handelsforumet Logistik PostNords egna försändelser?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103112
    pietrostavros
    Deltagare

    När jag skickar något med PostNord så får ju jag betala porto för att täcka deras arbetskostnader + vinst.

    Men när PostNord skickar egna försändelser, tex fakturor, vem är det då som får stå för kostnaden? Anledningen till att jag frågar är att jag bett PostNord att skicka fakturorna med mejl men det kan dom inte göra. Min misstanke är ju att PostNord på något sätt får någon form av bidrag för varje försändelse som dom hanterar och att det är därför dom inte vill skicka fakturorna via mejl. Misstankarna blev ännu större när jag beställde en liten rulle med “ParAvion”-etiketter (ca: 4x4cm) och det kom i en låda som var ungefär 40x40cm.

    Eller är jag bara lite paranoid…….:)

    #179910
    Stefan72
    Deltagare

    nä du tänker nog som de flesta. Sanningen kan ju vara svår att reda ut dock. Fakturorna skrivs väl kanske ut av extern aktör som har avtal på allting. Då kan de ju inte maila enstaka.
    Paketen de skickar kan ju ha samma pris upp till en viss storlek och då skickar man allt i samma kartong för att förenkla. Lättare att förhandla pris på 100000 paket i den storleken på max 5kg än att dela upp förväntade storlekar i fem olika kanske.

    #179942
    Jonas.L
    Deltagare

    Du beställer ju en tjänst så det är väl klart du ska betala frakt…

    Sedan om dem fakturerar så blir de oftast avgift. Men håller med.. Vissa bolag kan ha extremt hög faktureringsavgift.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.