Plus Forum E-handelsforumet Logistik Erfarenheter av EDGE?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103307
    Smukke
    Deltagare

    Jag har kikat en del på EDGE och det är väl främst fraktavtalet med DHL som lockar. Jag kör en liten e-handel och vi använder idag Pacsoft Online och skickar det mesta med Posten varubrev. Över 2kg går som “postpaket” för kontantbetalande då det blir billigare för oss än med avtal då den volymdragande vikten blir MYCKET dyrare.

    Jag har byggt vårt system själv så jag gör all integration själv mot betallösningar osv. Jag har även på ett annat företag gjort integration mot Unifaun Online och Unifaun orderkoppling för att automatisera flödet.

    Frågan är om det finns någon här som har erfarenhet av EDGE-avtalet och hur det i praktiken går till när man skall skriva ut frakthandlingar. Kan man köra det i Unifaun online eller måste man använda DHL:s egen gränssnitt?

    Jag vill med andra ord köra både Postens avtal och EDGE-avtalet i Unifaun med deras orderkoppling. Då jag redan gjort den här integrationen tidigare så är inte den tekniska aspekten något problem utan frågan är om EDGE-avtalet i sig ställer till med några problem då det är ett “grupp-avtal” som vi själva inte slutit direkt med DHL.

    #180656
    Smukke
    Deltagare

    Ok, nu såg jag själv att dessa frågor besvarades under faq på EDGE-sidan. 😮

    Dock var själva fraktavtalet borta. Under “omförhandling” stod det. Frågan är om det är positivt eller negativt.

    #180665
    Stefan72
    Deltagare

    annars har du ju fraktnätverket. De har bara en engångskostnad och bra priser på DHL.
    Vilken portal man använder för att boka har nog ingen betydelse. Man får enskilda kundnummer hos DHL oavsett.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.