Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Fler produkter?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103636
    postorderpasar
    Deltagare

    Jag har en liten fundering i seo syfte som någon kanske kan hjälpa mig med.

    Vi har ganska så många produkter på vår sida som är likadana fast med varierande färger, storlekar och antal med mera.

    Som vi har det nu är produkterna inlagda flera stycken med bara olika färger och variabler på storlek och antal kunden vill ha.

    1. Är detta rätt? (Less is more) =)
    2. Eller ska man lägga in fler produkter med samma färg och olika storlekar för att få fler produkter?
    3. Alla produkterna måste ha olika produktbeskrivningar även fast det är samma produkt gissar jag på?

    #181864
    blazern
    Deltagare

    @postorderpåsar 87465 wrote:

    Jag har en liten fundering i seo syfte som någon kanske kan hjälpa mig med.

    Vi har ganska så många produkter på vår sida som är likadana fast med varierande färger, storlekar och antal med mera.

    Som vi har det nu är produkterna inlagda flera stycken med bara olika färger och variabler på storlek och antal kunden vill ha.

    1. Är detta rätt? (Less is more) =)

    2. Eller ska man lägga in fler produkter med samma färg och olika storlekar för att få fler produkter?

    3. Alla produkterna måste ha olika produktbeskrivningar även fast det är samma produkt gissar jag på?

    Hej,

    Vet inte vad som är rätt eller fel, men när vi skulle lägga in våra produkter (samma produkt, det enda som skiljer är storleken) så fick vi rådet att ha en produkt och sedan fick kunden välja storlek på just den på produktsidan.

    Men, vi gick rakt mot strömmen och skapade en produktsida med varje produkt, det som skiljer sidorna mellan är endast några siffror. Rätt eller fel vet jag inte, men vi rankar etta på Google sedan ett bra tag på just det sökordet vi eftersträvar.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.