Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Marknadsföring

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #93876
    hoynala
    Deltagare

    Hej, vad skulle ni rekommendera för marknadsföring med en start budget på runt 15-20.000 kr? har haft lite kontakt med ett antal “banner” annons leverantörer, men känner inte till dessa och vill höra era erfarenheter av dessa samt om ni har några andra bra tips :-) Vi annonserar via Google och detta funkar bra men vi vill nu öka vår trafik.

    Lägg gärna några kommentarer/erfarenheter på leverantörer nedan:

    – TradeDoubler
    – Tailsweep
    Affiliate program genom Sveriges bästa affiliatenätverk – Affiliator
    Double.net • Affiliate network
    – Adtrade

    Vi kommer även att jobba mycket med press som bloggar, tidningar mm.

    Vår shop är Vendora webshop – Bluelounge, Cablebox, The Sanctuary, Cableyoyo, Cool Feet, Spacestation för funktionell inredning

    Tack på förhand!

    Hälsningar,

    Andreas Höynälä

    #105900
    Dan
    Deltagare

    Tror inte några av de alternativ du nämner kommer funka så bra för 15-20 papp.

    Jag skulle fortsatt med adwords, jobbat med SEO (anlita någon om ni inte kan själv), skickat testex till tidningar. Kanske samarbeta med någon väldigt nischad sida i form av banners. Det skulle kunna funka.

    Om ni är distributör så borde ni väl kunna tjäna bra pengar på att skaffa ÅFs? Det hade nog jag satsat hårdare på då än att annonsera mot slutkund.

    #105901
    hoynala
    Deltagare

    @Dan 544 wrote:

    Tror inte några av de alternativ du nämner kommer funka så bra för 15-20 papp.

    Jag skulle fortsatt med adwords, jobbat med SEO (anlita någon om ni inte kan själv), skickat testex till tidningar. Kanske samarbeta med någon väldigt nischad sida i form av banners. Det skulle kunna funka.

    Om ni är distributör så borde ni väl kunna tjäna bra pengar på att skaffa ÅFs? Det hade nog jag satsat hårdare på då än att annonsera mot slutkund.

    Hej Dan,

    Tack för ditt svar!

    Vi håller på att bygga upp vårt ÅF nät, just nu är det runt 25 butiker klara och vi räknar med 40-50 till inom 2 månader.

    Kan du tipsa oss om någon som är duktig på SEO för vettiga pengar?

    /Andreas

    #105903
    Dan
    Deltagare

    Personligen tycker jag att e-handlare bör lära sig SEO själv, men vill man verkligen inte det så gillar jag Nikke Lindqvist och Simon Sundén (googla), men jag tror inte man får så mycket “bra” seojobb för 15-20 papp tyvärr.

    #105937
    Jocke
    Deltagare

    Jag är tveksam till om jag skulle vilja bil återförsäljare till en produkt som producenten eller distributören själv säljer.

    Det är ju alltid svårt att konkurera med din leverantör.

    Vad är det för typ av produkt? En av mina webshoppar har ja valt att nästa bara annonsera i dagspress.

    Det du ska ha i åtanken när du köper annonser just nu är att alla går på knäna och kan ofta ge upp till 80% rabatt. Jag skulle själv inte köpa en annons just nu med mindre än 50% rabatt.

    #105951
    hoynala
    Deltagare

    Kan jag förstå, vår shop finns på nätet fram till att vi nått de antal ÅFare vi har satt som mål för att ge service till de kunder som inte har en butik nära sig, vi säljer endast till våra ord. rek. priser för att inte konkurrera, och detta har inte varit något problem.

    Vi kommer inom kort att lansera en informativ Bluelounge “produkt” site där våra ÅFare finns listade med kartor mm. och det är denna vi skall lägga kraft på framöver vad det gäller med press, SEO, banners mm.

    Anledningen till att vi lanserar denna efter vår shop är att vi vill ha ett rikstäckande nät av återförsäljare innan denna publiceras.

    Vi har nya agenturer på väg och då kommer dessa att läggas i vår nuvarande shop på samma sätt i början.

    Att distributörer säljer via egen shop är väldigt vanligt idag, se exempel Tivoli Audio – lyssna på musik och nyheter i Sveriges radio som är en av de största i deras kategori…

    #105953

    @Dan 547 wrote:

    Personligen tycker jag att e-handlare bör lära sig SEO själv, men vill man verkligen inte det så gillar jag Nikke Lindqvist och Simon Sundén (googla), men jag tror inte man får så mycket “bra” seojobb för 15-20 papp tyvärr.

    Sundén är det Pineberry?;)

    Men jag håller med grunderna bör man absolut göra själv. För att förtydliga så är det ett SEO-företag främst kan erbjuda en stor klump inlänkar med de kluster av webbsiter de har.

    Inlänkar kan man dock hitta själv med lite jobb och risken med SEO-företag är att man får en hel del skräp på köpet som google inte är så förtjust av. Vissa i branschen (inte de Dan nämner) har ganska dåligt rykte.

    #105954
    Dan
    Deltagare

    Nej Simon jobbar på Iconvert.se och Magnus Bråth är det som jobbar på Pineberry.com

    #105955

    @Dan 605 wrote:

    Nej Simon jobbar på Iconvert.se och Magnus Bråth är det som jobbar på Pineberry.com

    jaha okej då förväxlade jag dom.

    Har du jobbat något alls med SEO-företag eller har du gjort allting själv förresten?

    #105956
    Dan
    Deltagare

    Gjort allting själv faktiskt hittills men skulle gärna anlitat någon men det är lite att köpa grisen i säcken känns det som.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.