Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Vad är "normal" CTR för Google AdWords?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104437
    flundstrom2
    Deltagare

    Ja, jag försöker undersöka vad som är vettiga annonskanaler. Med relevanta sökord, vad tycker ni är en rimlig klick-rate att förvänta sig?

    #184458
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Här får du nog titta på hur länge företaget varit igång med Adwords. Jag är bara 2 månader gammal på Adwords och totalt cirka 7% hos mig. Men vet flera andra kollegor i olika branscher som har 20% och mer så det skiljer sig markant. Som sagt är man ny är man ganska kass på sina annonser så det tar ett tag innan man kommer högre på detta. Jag tittar inte mycket på just detta utan för mig är kostnaden per konvertering extremt viktig att jobba med.

    @flundstrom2 91046 wrote:

    Ja, jag försöker undersöka vad som är vettiga annonskanaler. Med relevanta sökord, vad tycker ni är en rimlig klick-rate att förvänta sig?

    #184686
    starta-blogg.se
    Deltagare

    Det beror helt på hur konkurrens utsatt sökfrasen är. Är det en eller sex annonser på första sidan på Google? Vilken position har du? Jag skulle säga att på riktigt konkurrensutsatta ord kan jag vara nöjd med 4 % Ctr. Annars siktar jag på 10-20 %.

    #184859
    MistyMidday
    Deltagare

    Du kan kolla på Word Streams benchmarking, den uppdaterades i år och täcker ett stort antal branscher. Scrollar du kan du även se CPA, CPC etc. Där kan du nog få en rätt bra bild av vad olika branschers snitt KPI:er är.

    Länk:
    https://www.wordstream.com/blog/ws/2016/02/29/google-adwords-industry-benchmarks

    Ha det gött!

    #185024
    aliceta
    Deltagare

    There are currently a number of pages that support keyword searches, and you can use them to get the best keywords. The best advertising channels are the big forums

    How to install Magento 2 with sample data
    How to change Magento order status
    Please re-run Magento compile command

    #186638
    Andersonfrank
    Deltagare

    Best Article you can check this one also beacuse both are informative article.
    Average CPC vs. Average Cost

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.