Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Marknadsföring på bästa sätt??

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104663
    Allan
    Deltagare

    Hej,driver ett bolag (webbutik)där lägsta kostnad av vara ligger runt 700 kr och högsta kostnad av produkt om man ej räknar med skräddarsydd är runt 30 000 kr .

    Hemsidan är led-skyltar.com

    Nu är min fråga vad är då bäst att använda sig av för att få kunder på bästa sätt.

    vi använder oss idag av 100 kr per dag för adwords (förbättrad cpc).

    Rätt bra med optimering på hemsidan då vi syns på många bra sökord.
    Dock inte på de viktigaste sökordet som är “ledskylt, led-skylt, led skylt” som visar vara mest klick av.

    Har ni tips på hur man kan förbättra konverteringen av det vi lägger ut idag på annonsering vilken är just nu 100 kr per dag. Kör endast adwords för tillfället. Facebook känns inte så relevant då man är så nischad.

    Skulle uppskatta hjälp och självklart vid mer utvecklad rådgivning och ökad försäljning även ersättning om så önskas. Tacksam för svar.

    —-

    Antal försäljning brukar vara runt 10-15 sälj per månad för tillfället.

    Vad det gäller optimering mot google så har vi rätt bra rank, men kan behövas förbättras, ni kan kika på följande adress mot google: site:led-skyltar.com

    Med vänliga hälsningar Allan

    #185585
    Autogrowth
    Deltagare

    Hej!

    Jag skulle kika på retargeting kampanj mot google men även på facebook och Linkedin.

    Har du kikat något på det?

    Hur jobbar ni i övrigt med digital marknadsföring men också marketing automation?

    Vi på Autogrowth hjälper gärna till! Du kan få 30 minuters gratis rådgivning så kan vi se där efter. https://autogrowth.se

    Nu lottar vi på Autogrowth ut 30 timmars kostnadsfri konsultation inom digital marknadsföring och marketing automation till ett företag! Ta chansen att få hjälp att komma igång, utveckla eller förbättra er online marknadsstrategi.

    https://autogrowth.se/30timmar/

    #185723
    Loyalwriter
    Deltagare

    Hej Allan,
    Jag tror att nyckeln till att lyckas för dig handlar om tre vägar:

    1. Du bör göra allt du kan för att ranka högt också med nyckelorden som du beskriver som viktiga men som du inte riktigt har tagit dig fram med.
    Du bör se till att ha gott om content som verkligen ger något, added value content, som fokuserar på dessa nyckelord. Texter som både besökare och Google ser som användbara och inte bara som ord skrivna för SEO!
    Du bör också förbättra interna länkar på sajten, länkar mellan artiklar och sidor på sajten på ett naturligt sätt.

    2. För att förbättra konvertering på din sida så måste du försöka tänka som en typisk besökare till sajten och fråga dig själv följande fråga:
    Är det här en sajt som utstrålar förtroende, vågar jag handla från den?
    Är produkten verkligen bra för mina behov?
    Är priserna resonabla?
    Svara på frågorna, om svaren på en eller flera frågor är nej så måste du fixa detta. Jag tror att det kan leda till en signifikant förändring, här talar jag av erfarenhet ;-)

    3. Förbättra din backlink-profil genom att bygga några starka backlinks från bra källor till din sajt.
    Bygg backlinks gradvist, inte som en explosion av länkar på en gång utan långsamt på ett normalt vis från stabila källor på ett naturligt sätt.

    Lycka till,
    Rebecca

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.