Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Hålla koll på placeringen på Google

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #105079

    Hej,

    Jag har under en tid utvecklat en enkel rank tracker mot Google.
    Det finns i dagsläget inga funktioner för att byta mellan mobile/desktop, alerts, keyword suggestions, grupper, konkurrensvärde på sökfraserna eller möjlighet att jämföra mot konkurrenter.

    Jag har tänkt att hålla tjänsten gratis, åtminstone så länge det inte innebär allt för stora utgifter.

    Systemet kommer vidareutvecklas med tiden, men först skulle jag vilja veta lite vad folk vill ha, och försöka bygga in enbart det mest nödvändiga.

    Funktionalitet som finns i systemet idag:

    • Daglig tracking av keywords.
    • Obegränsat antal domäner, 150 keywords gratis.
    • Graf, visar upp till 3 år tillbaka i tiden.
    • Tabell där man ser förändringar mot vissa tidpunkter tillbaka i tiden (upp till 3 år)
    • Sökvolym från Google Ads
    • Rank mot norden, USA, UK och Tyskland
    • Möjlighet att schemalägga rapporter och skicka till valfria e-postadresser med valfri logotyp

    Det hade som kul om några ville testa och komma med synpunkter/idéer.

    Om någon är intresserad så är det bara att gå till nedan länk för att skapa ett konto. Jag kommer enbart kunna ha ett begränsat antal användare till en början och limit är 150 sökord per konto för att gå lite försiktigt fram.

    Sidan ligger här: https://serpson.com

    Om det framöver blir aktuellt med att ta betalt för tjänsten så kommer det självklart finnas möjlighet att fortsätta använda systemet till ett rabatterat pris som tack för hjälpen.

    #186454
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Otroligt enkelt verktyg, detta gillade jag väldigt mycket.

    Jag har bara tre saker än så länge.

    1. Man skulle kunna välja hur många sökord man vill ha per sida, i mitt fall är det 80 sökord sen måste man klicka på sida två. Lite jobbigt.

    2. Sen verkar det som man kan lägga in samma sökord flera gånger, detta borde systemet varna för att man redan lagt in ett sökord.

    3. Man borde även kunna importera sina sökord med Excel.

    Jag gillade enkelheten väldigt mycket!!

    #186455

    Hej och tack så mycket för feedback! :)

    1. Lägger detta som en utvecklingspunkt så ordnas det framöver.

    2. Detta borde inte ha fungerat. Har undersökt lite vad som hänt i ditt fall och det var “osynliga” tab-tecken som hade smugit med i keywordsen. Detta gjorde att keywordsen tolkades som olika på grund av att det ena hade ett tab-tecken. Det bör nu vara fixat.

    3. Håller helt med och detta ligger redan med i planeringen. :)

    #186456
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Strålande.

    Kom på en sak till. Det hade varit bra med en enkel förklaring hur man läser av diagram, tror inte förstår detta så det hade varit bra med ett typ frågetcken som man kan föra över musen så man enkelt kan läsa hur man ska läsa av det eller något.

    @Webbutvecklaren 93813 wrote:

    Hej och tack så mycket för feedback! :)

    1. Lägger detta som en utvecklingspunkt så ordnas det framöver.

    2. Detta borde inte ha fungerat. Har undersökt lite vad som hänt i ditt fall och det var “osynliga” tab-tecken som hade smugit med i keywordsen. Detta gjorde att keywordsen tolkades som olika på grund av att det ena hade ett tab-tecken. Det bör nu vara fixat.

    3. Håller helt med och detta ligger redan med i planeringen. :)

    #186488

    Hej!

    Har fixat en liten informationsruta nu. Säg gärna till om det är något annat du tycker man borde förklara i den.

    #186518
    Mikael Jensen
    Deltagare

    Hej!
    Tack för din nya tjänst.
    Jag undrar bara om det resultat som genereras är en sammanslagning av mobil och laptop. Ett slags medelvärde eller totalvärde?
    För oss som har ca 84 procent mobilanvändare är det ganska ointressant med hur folk med laptop söker. Min erfarenhet är att sökningarna är något olika.
    Bästa hälsningar,
    Mikael

    #186522

    Hej,

    Tyvärr är det idag enbart ett värde för desktop. Det ligger som en utvecklingspunkt för framtiden att även erbjuda mobil och surfplatta.

    Förstår att med 84% mobilanvändare så är kanske inte Serpson den bästa tjänsten för dig i dagsläget. :)

    @Mikael Jensen 93905 wrote:

    Hej!
    Tack för din nya tjänst.
    Jag undrar bara om det resultat som genereras är en sammanslagning av mobil och laptop. Ett slags medelvärde eller totalvärde?
    För oss som har ca 84 procent mobilanvändare är det ganska ointressant med hur folk med laptop söker. Min erfarenhet är att sökningarna är något olika.
    Bästa hälsningar,
    Mikael

    #186526
    HasseSthlm
    Deltagare

    Lite önskemål:

    • Import av textfil med sökord
    • Skapa grupper (en region/grupp eller grupper med de viktigaste)
    • En support/feedback-knapp för smidigare feedback/frågor
    • Gärna någon referens/detaljerad info om er data
    • Mobilsökningar är i absolut majoritet för typ ALLA sajter, så +1 på tidigare önskan
    • Några planer på att låta användare koppla ihop tjänsten med GSC-data?
    • Smidig jämförelse mot konkurrenter är alltid trevligt
    • Export av resultat i txt/pdf vore praktiskt

    Wincher har ju massor av smarta funktioner, kanske nåt att inspireras av :)

    #186554

    Tack för bra önskemål. Många av dem ligger redan med i planeringen. :)

    Ska se på hur vi kan få in mobilsökningar så snart som möjligt.

    Jag har inte haft någon tanke på koppling med GSC. Har du någon bra idé så får du gärna säga till, kanske i PM?

    Wincher är grymt. Några av deras funktioner kommer komma framöver, men förmodligen i lite annan tappning. Nu när grunden börjar bli klar så kommer det finnas mer tid för att bygga på med roliga funktioner. :)

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.