Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Adtraction

Etiketter: ,

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95149
    guda
    Deltagare

    Hej, någon som säljer via Adtraction? Har de ett bra utbud av sajter/publishers? Märker ni skillnad med deras teknik clean link mot andra affiliatennätverk.

    Nog med frågor..

    #116115
    Elskog
    Deltagare

    Adtraction är inte ett av Sveriges mest kända affiliatenätverk men jag tycker ändå att du ska prova. Vem vet det kanske är någon där som blir din största leverantör av kund. :D

    Då inlänkar är så otroligt viktigt tycker jag att alla bör ha ett adtraction affiliate program om ni jobbar med affiliates. Dessa länkar kan ge mycket organisk kraft till din sida.

    #116214
    Lynx
    Deltagare

    Är inte riktigt säker på att det är saliggörande för “alla”.
    Har kört ett försök med affilliate-program hos Double under året, men mycket skralt resultat. Visst en del besök, men av dåligt kvalitet. Jag tror inte att det är något fel på Double som sådant, men med tanke på de fasta avgifterna var det uteslutet att fortsätta.

    Tog då kontakt med AdTraction för att få en “second opinion” och fick ett svar som innebär att Affilliateprogram kanske inte är det bästa för alla, se nedan:

    “En affiliate föredrar alltid att skicka klick till den annonsör som har bäst konvertering och normalt sett har mer välkända aktörer bättre konvertering. …
    …Mitt råd är att avvakta lite med affiliatemarknadsföring och istället försöka upp lite större volym först genom Google Adwords och andra trafikkällor.
    Affiliate är inte bra för att starta en verksamhet utan snarare för att öka volymerna i en befintligt verksamhet.”

    Jag har goda erfarenheter från Affilliateprogram för några år sedan, men då drogs trafik till ett mera etablerat varumärke (maybe I’ll get there… ) så kanske har killen på Adtraction helt rätt i sin analys.

    #116238
    ducedo
    Deltagare

    @Lynx: I det läget skulle jag välja ett affiliatenätverk utan fast kostnad (t.ex. Adrecord) och sedan betala ersättning för försäljning. På så vis förlorar man ingenting på att erbjuda ett affiliateprogram utan allt blir förtjänst.

    #116239

    Adtraction ger ju inlänkar, vilket många redan idag betalar seo-bolag för. Denna kostnad bör man räkna in (eller bort) när man funderar över adtraction

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.