Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Marknadsföring

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-01-26, 11:43
Novis
Billigtisverige.dk

Reg.datum: Jul 2010
Standard Har du webshop och sälger du til Danmark

Hej

Jeg har en webside, som hedder www.billigtisverige.dk och som tipsar danskere om inköp i Sverige.

Jeg har bl.a. kört en del affiliate annoncer på siden, men det är nästen bare resor och hotel, som danskere kan köpe på nettet, fordi mange webshops inte skickar til Danmark, eller dom tar mycket betalt.

Jeg var til en konference i Danmark i går om international webhandel och jeg der var månge danske webshops, så tänker mycket på at sälge til Sverige och kommer at göre det innom kort tid.

Vad planerer ni? Ser ni Danmark som et marknad?
Hvis ni skickar til Danmark, hur mycket tar ni betalt och hur håndterer ni kundservice, reklamationer och returer?

Med venlig hilsen
Kim Rasmussen
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-01-26, 19:30
Novis
Billigtisverige.dk

Standard

Ingen som sälger til Danmark alls?
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-01-26, 19:42
Kodmyrans avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.kodmyran.se, samt SweCat, Gardenhome, Doftljusbutiken
@KodmyranKatrin

Reg.datum: Mar 2009
Skicka ett meddelande via Skype™ till Kodmyran
Standard

väldigt sporadiskt, men frakterna gör att det inte känns som lönande för det blir för dyrt för slutkunden
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-01-27, 13:28
fotofyndets avatar
Veteran
fotofyndet.se
@chhagglund

Reg.datum: Nov 2009
Skicka ett meddelande via MSN till fotofyndet
Standard

Väldigt sporadiskt här också. Jag känner att språket är största problemet, man måste nog annonsera på danska och ha en dansk översättning av shopen om det ska ta fart.
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-01-28, 07:47
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Jag har tittat lite halvseriöst på att sälja till våra nordiska grannländer, men det är en rad saker som är svårt att få på plats.
Frakterna är det största problemet. Det är mycket dyrare att skicka till Köpenhamn istället för Malmö, eller till Oslo istället för Strömstad, eller till Haparanda istället för Tornio, och det gör att de flesta kalkyler blir mycket svåra att räkna hem.
Sedan skall man göra översättningar, vilket tar en hel del tid och kostar en hel del pengar.
Som om inte det vore nog så skall man ha det där med betalningar klart också. Varje land har sina system, och det höjer tröskeln en bit till.
Ytterligare en aspekt på det hela är att Danmark, Norge och Finland alla är mindre marknader än den svenska, och att man kanske inte kan räkna med samma antal order från dessa länder.
När man lägger samman detta, så förstår jag att det är få mindre svenska E-handlare som ger sig på att försöka etablera sig i flera länder. För de allra flesta kommer en investerad 1000-lapp att betala sig bättre om man använder den för att få fler kunder i Sverige, jämfört med att försöka få kunder i våra nordiska grannländer.
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-02-03, 21:35
Ny medlem
www.merattityd.se

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Vi skickar till hela norden/europa men har bara haft några ordrar som icke är svenska.
tror med att mycket kan hänga på översättning etc. pris hos oss är 29kr i frakt sverige och 39kr i norden.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-02-09, 16:54
Ny medlem
www.adwordsbloggen.se

Reg.datum: Oct 2010
Standard

Jag skickar en del till Danmark men frakten blir ganska dyr. Det är inte en marknad jag satsar på just nu innan jag har översatt sidan till danska men det är definitivt något jag vill göra lite längre fram.
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-02-09, 18:43
Senior Medlem
http://www.butik21.com/

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Jag säljer en lite till Danmark och tycker det fungerar okej. Vid mail svarar jag oftast på svenska med lite nyckelord på danska (storrelse istället för storlek, mål istället för mått osv).
  #9 (permalink)  
Gammal 2011-02-27, 15:13
Novis
Billigtisverige.dk

Standard

I vores webshop mammashop.se og mammashop.dk har vi fået en bra avtale på plats med Posten och brukar deres Mypack tjeneste til at skicka til DK med.

Vi har så en returadresse i DK, så de danske kunder ser et dansk firma. Dette är vigtigt, så dom kunder der skickar varer retur, inte skal betale f.eks. 200 til 300 kr. for at skicka varer retur. Dette är et must.

mammashop.dk är på dansk och efter at vi fik en dansk webshop och sidan har gjort dansk marknadsföring med Adwords etc., så ser vi nu en bra andel av danske ordre.
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2011-02-27, 17:53
precis en såns avatar
Flitig Medlem
www.precisensan.se

Reg.datum: Feb 2011
Standard

Säljer en del till Danmark och visst är frakten dyr, men ingen har klagat än så länge.
Svara med citat
Svara

Taggar
billigtisverige

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är