Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring svenskasajter.blogspot.com

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95610
    Plastskivor
    Deltagare

    Ägnade söndagseftermiddagen åt att börja snickra på en blogg: bygg-uterum.se

    Och lade upp den på Svenskasajter.com

    Efter bara någon timme testade jag att googla “bygg uterum”, vilket är en sökning med ganska hög konkurrens, och då på plats 18 hittar man Svenskasajters blogginlägg om min nya sajt. Det är ju grymt. Har också noterat andra “riktiga bloggare” som ploppar upp jäkla snabb ännu högre upp på Google på viktiga sökord.

    Tänkte att man kanske skulle lägga lite mer energi på detta med bloggande på flera olika bloggar jag har som berör mitt verksamhetsområde. Detta är mycket brett. Innefattar bygg, trädgård, inredning, design, materialteknik, fordon, båt, mm,mm. Så t.ex. om nån vill bidra med gästblogginlägg med era inlänkar så vore jag tacksam (t.ex. Furniturefarm som gärna får skicka bilder på TV-bänkarna med Plexiglas, så lägger jag upp den på min nya gallerisida).

    #119375
    Zabler
    Deltagare

    Jag har noterat ett flertal gånger att duktiga bloggare dyker upp mycket högt i SERPen på varumärken som jag har, t.ex. Sagaform.

    Dock brukar de bara inneha sin position på förstasidan i några timmar/någon dag innan resultaten “normaliseras” igen och det är samma företag som det brukar vara där.

    Men helt klart växer bloggarnas inflytande hela tiden. Dock tror jag att de som klarar sig allra bäst och rankar allra bäst är de som faktiskt “proffsbloggar”, då menar jag inte t.ex. Blondinbella, utan t.ex. matbloggare, de har ofta en hängiven skara med anhängare som sedan länkar tillbaks på alla recept de gillar. Använder själv vissa sådana här och de har määngder med trafik.. Mer än jag lyckas köpa mig till varje dag.. och dom får den gratis…

    Lite orättvist…

    Eller så är de bara mycket intressantare än mig.. Man kan se det på olika sätt.

    #119395
    Plastskivor
    Deltagare

    Det var ju intressant.. jag gjorde hamburgare igår och då diskuterade vi just “om det inte borde finnas ett särskilt verktyg för att pressa hamburgare”.
    Min fru fyller år senare i vår och den skulle passa perfekt. Jag ska blogga om den också.. men du behöver inte skänka bort den.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.