Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Marknadsföring

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-03-06, 16:12
Ny medlem
ingen

Reg.datum: Mar 2011
Standard Behövs en Adwords-konsult?

Long time reader first time poster som det sägs, har en liten fråga til er som driver E-butiker där jag skulle uppskatta era åsikter.

Jag har jobbat för egen räkning inom affiliates i några år och känner att jag vill göra något nytt, jag har endast använt Adwords/Facebook för mina kampanjer och med åren har jag lärt mig hur man ROI/konvertering på bästa möjliga vis.

Så jag funderar på att driva eget som PPC-konsult, och nu försöker jag höra mig för hur efterfrågan ser ut och om en sådan konsult behövs.

Så jag vill gärna höra vad ni tycker om själva idéen?

Tack på förhand
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-03-06, 19:46
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Om du kan ge ett erbjudande som ger en Adwords-annonsör väsentligt och mätbart bättre resultat i förhållande till vad du kostar, så finns det en marknad.

De du söker är förmodligen de med rätt många hundratusen kronor i årliga Adwordskostnader, och frågan är om du är så mycket bättre än den kunskap de själva och deras reklambyråer besitter? Kanske skall du istället söka samarbete med reklambyråer och sälja dina tjänster som underkonsult där, om du nu är ett snille på sånt här.

Jag har svårt att tro att någon med en Adwordskostnad på 50-100kkr/år har råd att anlita dig för särskilt många kronor, men det finns ju alltid möjlighet att sälja endagskurser med typ 4-6 deltagare som betalar några tusenlappar per skaft för att få ta del av din visdom och en bra dokumentation om hur de skall jobba.
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 07:54
Ivrig
www.interiora.se

Reg.datum: Nov 2010
Standard

Vi använder oss av en PPC-konsult och jag tycker det är 100% värt det.
Har helt enkelt givit honom ett måltal på hur mycket en konvertering får kosta och sen sagt att vi vill ha så mycket trafik som möjligt.

Han vänder och vrider på våra kampanjer varje vecka för att kräma ur mesta ur dem.
Jag rapporterar bara till honom nya varumärken, produkterna letar han upp själv på vår sida.

Han har gett oss högre konvertering och lägre klickkostnad sen han tog över det ifrån mig, det courtaget han tar ut för det är försummbart anser jag.

Så visst fasen finns det en marknad.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 09:32
Senior Medlem
http://www.butik21.com/

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Jag tror att det finns ett stort värde för mindre e-handlare om du kan sköta facebook kampanjer och fan-sidor (eller vad det nu kallas). Jag skulle också gärna ha någon som såg över våra ad-words annonser.
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av