Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Marknadsföring

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 12:28
Novis
ingen

Reg.datum: Jan 2011
Standard Erbjudande köp 1 par 149 kr 2 par 199 kr ??

Hello
Vill höra med er som har prövat olika erbjudanden på webbshopar. Vad kan man tänkas vänta sig om detta erbjudande?? Funkar detta eller skall man bara köra st pris. Tacksam för råd o tips
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 13:14
Nyfödd
ingen

Reg.datum: Aug 2010
Standard

Om 149 kr är ordinarie pris i ditt exempel så skulle jag personligen bli lite sur för att du uppenbarligen har så bra marginal att du kan sälja den andra för 50:- inkl moms och då börjar jag ifrågasätta vilken kvalitet det egentligen är på saken om du gör en vinst på t.ex. ett par skor som du kan sälja för 40+moms och ändå gå med vinst.

Det här gäller även på H&M för mig faktiskt...

Men det här är som sagt hur jag reagerar. Folk generellt tittar nog mer på priset än vad jag gör
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 13:19
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Det beror helt på vad det är för produkter man säljer. Spontant så tror jag inte att skor är en särskilt effektiv varugrupp att erbjuda det på. Däremot tillbehör till skor, som skoblock, skokräm, skoborstar, impregnering, skosnören etc kan det fungera bra på. Där tror jag det är lättare att locka kunder att köpa på sig en "livsförbrukning" om de känner att de gör en bra affär.
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 13:20
fotofyndets avatar
Veteran
fotofyndet.se
@chhagglund

Reg.datum: Nov 2009
Skicka ett meddelande via MSN till fotofyndet
Standard

Jag tänker som Nonkan, tex när det gäller en skoaffär där man alltid får tredje paret på köpet. Vilka marginaler dom lär ha när dom kan avstå i värsta fall 1/3 av intänkten och ändå gå plus. Rabatter ska locka, men inte vara för stora så att folk börjar tvivla på dig och din produkt. Just my two cents.
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 13:22
Novis
ingen

Standard

Ok tackar för inlägget min tanke är att folk vill göra en god affär och liknande erbjudande ligger idag ute hos kända skohandlare tex betala för 2 ta 3 par.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 13:28
Novis
ingen

Standard

Vad kan vara ett bra erbjudande om man vill sattas pÅ kvantitet
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 13:29
Nyfödd
ingen

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Makela871 Visa inlägg
Ok tackar för inlägget min tanke är att folk vill göra en god affär och liknande erbjudande ligger idag ute hos kända skohandlare tex betala för 2 ta 3 par.
Frågan är ju om det är en god affär att köpa skor som uppenbarligen är fel prissatta från början då.

Sådana erbjudanden förknippar jag med lågprisaffärer, typ Skopunkten. Jag har aldrig sett en "köp 2 par Converse, få ett par till på köpet"-annons, och då är ändå Converse kvalitetsmässigt en sådan sko där det kunde vara motiverat eftersom de slits såpass snabbt

Det beror lite på hur du vill uppfattas också, men saker är oftast mer prisvärda om de håller. Att alltid vara billigast är farligt, för man kan ändå inte konkurrera med de största kedjorna på pris, det är viktigare att du gör ett bättre jobb med kundtjänst osv. så att folk handlar av dig av den anledningen. Du kan börja med ett telefonnummer i shopen
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 13:30
Nyfödd
ingen

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Makela871 Visa inlägg
Vad kan vara ett bra erbjudande om man vill sattas pÅ kvantitet

Fri frakt? Kanske ett skoabonnemang, du säljer ju barnskor så det behövs ju nya ganska ofta?
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2011-03-07, 13:45
Novis
ingen

Standard

Skoabonemang bra tips. Tittar på frakten hoppas på att man kan köra 59 kr ligger o tittar på pluskonto.se mm. Kanske köra 1 par 179 2 par 249 kr
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är