Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Marknadsföring

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-04-09, 15:47
Nyfödd
ingen

Reg.datum: Jan 2011
Standard Blogg på ehandelsdomän eller på annan ?

Hej

Har i mina försök att skapa lite mera marknads kanaler tänkt skriva en blogg om heminredning, och givetvis tipsa om mina nya produkter :-). Ska inte på något sätt mörka att jag driver en ehandels sida, men även skriva lite allmänt om området. Men t.ex. alla nya produkter kommer presenteras här.

Är det att föredra att ha den på min butiksdomän, eller kan man ha den på en separat ? Jag är inte säkert min host som driftar min ebutik kan ta en WP installation, men jag har andra hostar som jag med lätthet kan använda.

Vad tror ni? Spelar det någon roll ?
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-04-09, 20:30
precis en såns avatar
Flitig Medlem
www.precisensan.se

Reg.datum: Feb 2011
Standard

Jag har en webshop och på den kan besökaren hitta både min blogg, mitt antik- och designforum och Facebook, dock ligger de på olika domäner.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-04-13, 06:41
Ivrig
DarlingExpress.com

Reg.datum: Feb 2011
Standard

Ett mellanting är att ha bloggen på annan domän men visa flöde med senaste posterna i webbutiken.

Det finns för- och nackdelar med bägge varianterna. När du länkar från extern blogg till din butik så blir det ju en extern länk.

Har du bloggen på butiksdomänen så kommer trafiken till bloggen i större utsträckning att också kika in i webbutiken. Och länkar till bloggen blir ju länkar till din butiksdomän.

Personligen så har jag min blogg på externt domän. Det gör att jag känner mig friare att skriva vad jag känner för än vad jag skulle gjort annars. Kraven på seriositet i inläggen sjunker. Men dom som satsar mycket på sociala medier har oftast bloggen på butiksdomänen. Smaksak med andra ord.

Senast redigerad av Darling den 2011-04-13 klockan 06:43. Anledning: Stavfel :)
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-04-13, 07:57
Nyfödd
ingen

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Hej

Det blev på semi-separat domän (blogg.designforliving.se), så det ur googles syn blir en separat. Håller med om att man då inte behöver ha lika högra krav på språk m.m, och man kan nog sväva ut mera då än om man gör det i webb-shopen. men jag kommer länka in i shoppen mycket.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är