Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Packtejp med tryck

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 71 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95900
    Joel
    Deltagare

    Hej!

    Fick idag hem våra snygga PVC-tejpar med tryck från Packoplock.

    Priset hamnade på 27,55 kr/styck (2 färger med negativt tryck på vit tejp) vid köp av 11 förp (396 rullar).

    Trycket blev riktigt fint och jag är mycket nöjd!

    Är det någon annan på forumet som kör med packtejp med tryck? Är det något som uppskattas av kunderna och ger mervärde eller är det bortkastade pengar?

    [IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=141&stc=1&d=1302693953[/IMG]

    /Joel

    #121747

    Hej!

    Det där såg snyggt ut.

    Har själv funderat på detta men jag tycker det är lite för dyrt.

    Ska kolla upp priserna i kina, men förmodligen är väl tejpen usel då.

    Kartonger med tryck däremot köpte vi från kina med gott resultat.

    Ska du tejpa allt med den tejpen eller kör du genomskinlig tejp först och sen ett drag med den fina?

    Vad har du för kartonger?

    #121748
    Joel
    Deltagare

    Det går säkert att hitta ett betydligt billigare tryckeri i t.ex Polen om du känner dig osäker på Kina men inte vill betala för tryck i Sverige.

    Vi tejpar nog allt med den fina tejpen, förutsatt att det inte är någon jättekartong där man behöver tejpa hela kartongen för att den skall hålla ihop.

    Per order blir det inte många ören i alla fall.

    Vi kör med kartonger från Packoplock och luftbubbelpåsar för det mesta.

    #121751
    evomedia
    Deltagare

    Skitsnyggt=)

    Vi kör också packtejp med tryck och är riktigt nöjda :D

    #121752
    Jimmys
    Deltagare

    Vi använder oxå tejp med tryck. Vi tejpar endast ett varv med logo-tejpen, skulle det behövas mer tejp så använder vi en transparant tejp, annars ser det plottrigt ut på lådan. Sen funkar logo-tejpen som en försegling för paketen, vilket kan behövas när man skyltar med vad som ligger i.

    Men även om tejpen blir 3-4ggr dyrare med tryck så kommer vi fortsätta med det då jag tycker paketen blir snyggare.
    Och så känns företaget större (för mitt eget ego) när paketen står packade och uppstaplade på lagret :-)

    #121756
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag kör trycktejp från boxon. Kunderna har nämnt att de uppskattar att enklare kunna se vilket paket på hyllan på ica som är deras, för det är inte alltid de på ica har riktig koll på paketen…Jag tror inte det är bortkastade pengar, utan bygger lite relation med kunden

    #121761
    Lastbryggan
    Deltagare

    Om du vill komplettera din samling tejp kan du få köpa mina 3-4 lådor med mitt ryck billigt. Med tanke på vad vi säljer valde jag att trycka “LB Onlineshop” på vår tejp, kändes lite diskretare men personalen på posten lärde sig snabbt vad de innehöll…

    Jag kan säga att frekvensen försvunna försändelser (brev) på posten dubblades nästan direkt och med tanke på att inga försäkringar gäller på brev så skippade vi dessa snygga tejpremsor ganska snabbt.

    Nu vet jag inte hur det hade sett ut när vi kör varubrev men jag kommer inte att chansa igen, får väl använda de återstående lådorna tejp till mina grossordrar och då får du (Joel) ta del av min tejp vare sig du vill eller inte ;)

    #121763
    Joel
    Deltagare

    Förstår att denna typ av tejp inte lämpar sig för den typ av försäljning som ni har Mats, där kunden önskar en så diskret leverans som möjligt.

    Vi skickar alla våra ordrar som spårbara postpaket och inte ett enda har kommit bort hitintills *peppar peppar*. Vi får hoppas att de inte börjar försvinna nu när vi får så fin tejp på våra försändelser :rolleyes:

    Tur att du startat grossverksamheten nu så att du får nytta av den dyra tejpen! ;)

    #121764
    Joel
    Deltagare

    Av våra Facebookvänner har tejpen tagits emot väl i alla fall!

    Nu är det bara börja att lägga upp tejpen i shoppen och börja håva in miljonerna :D

    [IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=143&stc=1&d=1302702992[/IMG]

    #121773
    precis en san
    Deltagare

    Riktigt snyggt!!!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 71 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.