Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Adwords vill inte lira

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95954
    Anmel
    Deltagare

    Jag har problem med adwords!

    Jag har tillverkat en annons i adwords. En kampanj – en annons – ett sökord.

    Sökordet ger mig en SERP på sex av 18 400. Endast två konkurrerande annonser har dykt på testsökningar. Jag använder ordet tre gånger i sjäva annonsen och på landningssidan har jag ordet i title, h1 och åtskilliga gånger i texten. Allt är original content om än inte så mastigt.

    Igår ville de ha 2,80 för att överhuvudtaget ens visa annonsen. Idag ska de ha 7:-!
    Problemet verkar vara Relevanta sökord. Betyget är 3, dåligt. Igårkväll var det åtminstone en fyra.

    Sökordet är Jiggskallar och landningssidan är http:// simpans. com/shop/jig-heads.php utan mellanrummen.

    Uppenbart gör jag någonting jäkligt fel men jag anar inte vad!

    Anders

    #122192
    Tigern
    Deltagare

    Märkligt, om jag skulle annonsera på det ordet så vill dem ha 50 öre. Sökordet har ju väldigt lite trafik, 46 sökningar/månad, så kanske har det med detta att göra (?)

    Testa att utöka eller förändra sökorden till din annons och se vad som händer. T.ex “jigg”, [jigghuvud], [jiggskalle].

    #122193
    Anmel
    Deltagare

    Skumt.

    2,10 2,80 och 7:- ville de ha för de nya orden. 50 öre låter ju väldigt överkomligt. Nåja. Jag väntar väl några dagar och ser om det justerar sig av sig självt.

    #122194
    danielandersson
    Deltagare

    Pris beror också på CTR och “trust” som ditt konto har.

    Om din annons visas en massa gånger utan att någon klickar, så kommer AdWords vilja ha mer (varför ska dom visa upp din annons när dom inte tjänar nånting på det?)

    7 kr låter dock otroligt dyrt

    #122220
    Anmel
    Deltagare

    Kul. Det kan bli dyrt att köpa sig “trust” för sju kronor klicket då produkterna jag säljer bara kostar några kronor.

    Jag la in 20 nya sökord och specifika termer för en timma sen. Precis när de lades in fick jag de från 50 öre till två kronor typ. Nu en stund senare är det samma visa med upp till sju kronor per sökfras.

    trust my …! Jag blir helt enkelt blåst. Jag får se mig om efter andra marknadsföringsalternativ.

    #122221
    Parvelito
    Deltagare

    Var lite bestämd om bjud bara vad du anser det vara värt, Google brukar ge med sig.

    #122256
    Sylvia
    Medlem

    Jag kunde inte följa länken du angav men jag kommer hit tex: Miljövänliga jiggskallar – Simpans blyfria fiskedrag och det ser ju bra ut.

    Jag föreslår att du gör några fler annonsgrupper med ord som tex fiskedrag. Om du bara får några klick på någon annons så brukar kvalitetsresultatet höjas på en gång och budkravet bli lägre. Att budet är 7kr betyder inte heller att klicket kommer att kosta så mycket.

    Är man helt ny som annonsör i Adwords så är det ofta hänt att man får sitta i sandlådan en stund med rätt höga bud men det brukar ge med sig.

    Ett annat tips kan vara att titta lite på dina backlinks. Vem är det som länkar tillbaka till dig? Är det ingen kanske? Skulle du kunna få någon att länka till dig med ordet fiskedrag eller jiggskalle i länken?

    #124836
    Anmel
    Deltagare

    Äntligen!
    “felet” låg i språkinställningarna. Jag hade ställt in mitt adwords/analyticskonto att visa engelsk text. Det gillades inte då annonsen riktades mot Sverige och var på svenska.
    Det blir till att skapa annonser nu när jag kommer hem. För att inte tala om att fräscha upp den något eftersatta sidan. :)

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.