Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Marknadsföring

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #11 (permalink)  
Gammal 2011-11-15, 09:48
Novis
callitdesign.se

Reg.datum: May 2011
Standard

Ja det kan verka märkligt men jag glömde lägga till att vi har ändrat på en del saker i vårt avtal. Vi vet att personer i detta forum är snabba till att ge både ris och ros och naturligtvis vill alla företag ha ros på denna sidan. Dessutom har vi haft kontakt med kunder som anlitat 365 Media och det ger oss ytterligare kött på benen i denna fråga.

Nu hoppas jag att ni alla som gett oss råd i detta inte känner er trampade på tårna för att vi trots era varningar ändå gett oss in i ett samarbete.
Jag har tagit era synpunkter på allvar och dessutom kontaktat en av er som delat med sig av sina synpunkter här på forumet för vidare diskussion. Dessutom så kan det vara så att dessa killar faktiskt kan göra ett bra jobb så vi håller våra tummar nu och vi tycker faktiskt att det är spännande på ett bra sätt.
Ha det gott och fortsättning följer....
Svara med citat
Annons
  #12 (permalink)  
Gammal 2011-11-15, 16:21
Nyfödd
ingen

Reg.datum: Sep 2011
Standard

Får man fråga hur avtalet numera ser ut? Är det sökordsannonsering det gäller?

Kul förresten att ett företag som påstår sig besitta "SEO-expertis" väljer "HEM" som title på sin förstasida =)
  #13 (permalink)  
Gammal 2011-11-15, 19:08
Senior Medlem
http://www.butik21.com/

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakedq Visa inlägg
...Kul förresten att ett företag som påstår sig besitta "SEO-expertis" väljer "HEM" som title på sin förstasida =)
Hahahaha, det roligaste idag!
  #14 (permalink)  
Gammal 2011-11-16, 20:01
fotofyndets avatar
Veteran
fotofyndet.se
@chhagglund

Reg.datum: Nov 2009
Skicka ett meddelande via MSN till fotofyndet
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakedq Visa inlägg
Får man fråga hur avtalet numera ser ut? Är det sökordsannonsering det gäller?

Kul förresten att ett företag som påstår sig besitta "SEO-expertis" väljer "HEM" som title på sin förstasida =)
haha ja djäklar, det var mig ett självmål rätt upp i krysset det. Bäst idag.
  #15 (permalink)  
Gammal 2011-11-25, 12:54
Novis
ingen

Reg.datum: Nov 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fotofyndet Visa inlägg
haha ja djäklar, det var mig ett självmål rätt upp i krysset det. Bäst idag.
Det finns gott om företag som är duktiga på Sökmotoroptimering, i teori enklast är att endast betala då leverantören av SEO-tjänsten uppfyller avtalade mål, helst utan bindningstid.

mvh Anders
  #16 (permalink)  
Gammal 2012-02-09, 12:58
Ny medlem
finasaker.eu

Reg.datum: Nov 2011
Standard

Min annons, som jag blev pålurad av Ivisita / 365Media AB, har nu legat ute sedan den 5 oktober 2011. Av de utlovade 50.000 visningarna har jag hitintills inte fått en enda, och för detta har jag betalat 7 787kr. Pengar jag hade kunnat använda på betydligt roligare saker. Tänk er för, snälla, både en och två gånger innan ni köper sånt här skräp.
Svara med citat
  #17 (permalink)  
Gammal 2012-02-09, 15:30
Prixs avatar
Senior Medlem
www.MoviePrix.se

Standard

De ringde mig och berättade om sin grej, sen kom en säljare hit här och vi drack kaffe och han berättade. Självklart ville han sälja och han va duktig på det men jag tackade till slut nej. Som jag uppfattar det hela så garanterar dem dig 50 000 visningar alltså det kan innebära att de visar din annons någonstans så många gånger, men inget säger att det resulterar i varken klick eller ännu mindre en försäljning.

Försäljaren sa till mig att om jag inte fick tillbaka pengarna i ren vinst (alltså inte ordervärde) på vad det kostade så kunde vi riva kontraktet efter 60 dagar. Låter för bra för att vara sant och jag har synat kontraktet noga och något sådant står det inte i den minimala texten.
Svara med citat
  #18 (permalink)  
Gammal 2012-03-19, 16:20
Novis
callitdesign.se

Standard

Vi har nu haft 365 Media sedan november-december 2011 och vi lovade er en uppföljning. Vi kan konstatera att för oss blev det rätt. Vi är nöjda med vårt samarbete som vi har med 365 Media. Vi använder oss av analytics så vi kan göra uppföljningar på kampanjerna och där tycker vi att 365 Media har hjälpt oss mycket. För att detta ska fungera givande för oss är vi aktiva i våra kampanjer och har ofta kontakt med dem för att ändra på något eller lägga till något. Som vi ser det så fungerar det bra. Vårt mål är att öka försäljningen och det gör vi nu med 365 Media.
Svara med citat
  #19 (permalink)  
Gammal 2012-03-19, 19:52
Medlem
http://www.badlust.se

Reg.datum: Jan 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Disa Visa inlägg
Vi har nu haft 365 Media sedan november-december 2011 och vi lovade er en uppföljning. Vi kan konstatera att för oss blev det rätt. Vi är nöjda med vårt samarbete som vi har med 365 Media. Vi använder oss av analytics så vi kan göra uppföljningar på kampanjerna och där tycker vi att 365 Media har hjälpt oss mycket. För att detta ska fungera givande för oss är vi aktiva i våra kampanjer och har ofta kontakt med dem för att ändra på något eller lägga till något. Som vi ser det så fungerar det bra. Vårt mål är att öka försäljningen och det gör vi nu med 365 Media.
Disa, kan du förklara för mig vad dom gör som är så bra, för jag kan inte se att SEO:n är speciellt bra och jag hittar inga kampanjer på Google?
Svara med citat
  #20 (permalink)  
Gammal 2012-03-21, 14:32
Novis
callitdesign.se

Standard

Ja som ni säkert redan vet så är jag inte så duktig på SEO så jag vet inte vad de gör. Men jag kan helt ärligt säga att vi har ökat vår försäljning och i dagsläget är det det som är det viktiga för oss.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är