Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Marknadsföring

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-10-28, 14:13
Har Ehandel.se som hobby
www.smartfritid.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard Tyck till om annonsförslag!

Ska annonsera i en skärgårdstidning några införanden i vinter innan jul. Läsarna, skärgårdsborna gillar så klart rökt fisk som naturligtvis återfinns på julbordet och då många i skärgården fiskar och röker fisk själva finns det ett intresse för det här rökskåpet.

Men nu är frågan om jag ska köra en ren produktbild och text med mitt erbjudande. Eller om det kan vara rätt att försöka göra nåt "lustigt" i stil med nedan.... eller blir det bara bottennapp tror ni?

#2 (permalink)  
Gammal 2011-10-28, 14:22
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Standard

Njae, det finns väl risk för bottenkänning med den annonsen...
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-10-28, 14:24
Novis
www.gymkedjan.com

Reg.datum: Oct 2011
Standard i LIKE§

Ja gillar med lite spex!
men det är frågan hur man vill profilera säg. Dom kanske tar dig oseriöst istället. Det blir lite mer REA känsla för min del!

Vill man ta höga priser tycker jag inte ska köra på det men är det kampanjpriser och lite roligt så visst.

gör nån röd ruta med nått pris också!

mvh
Dennis
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-10-28, 15:28
Har Ehandel.se som hobby
www.smartfritid.se

Standard

Tanken är ett rätt sjysst erbjudande och med Jul i åtanke då far (för det är 99,8%män) i huset ska köpa en rykande julklapp åt sig själv.
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-10-28, 18:07
Nyfödd
www.50lappen.se

Reg.datum: Oct 2011
Standard Hmm

Jag tror inte att det är så dumt att göra den lite utmärkande.
Tycker att det ser bra ut.
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-10-29, 10:35
Nyfödd
ingen

Reg.datum: Nov 2010
Standard

Jag gillar det. Så tråkigt med bilder i standardutförande, man bläddrar bara förbi. Självklart ska det finnas tydliga, detaljerade bilder att tillgå i webshopen, men som reklam är detta strålande.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-10-31, 11:34
Ivrig
ingen

Reg.datum: Dec 2010
Standard

Jag skulle skippa spexet och gå på människors längtan. Jag tänker att det inte är själva rökskåpet man verkligen vill ha, utan det som rökskåpet ger, nyttan med det; dvs smaken av den härliga, rökta fisken. Jag ser framför mig en stor porträttbild av en man i målgruppen. Lite väderbitet ansikte. Utomhuskläder. Lite skit under naglarna. Med en laxsmörgås i ena handen och en en burk öl bredvid sig. Som ser tittaren rakt i ögonen. Under finns en kort beskrivning av hans dag. Hur han varit ute på sjön. Och hur han efteråt njuter av en macka med hemmarökt fisk på. Sen en liten bild av rökskåpet och ditt erbjudande.
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-10-31, 15:13
hansanderss avatar
Medlem
bindit.se

Reg.datum: Jan 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Murmelin Visa inlägg
Jag skulle skippa spexet och gå på människors längtan. Jag tänker att det inte är själva rökskåpet man verkligen vill ha, utan det som rökskåpet ger, nyttan med det; dvs smaken av den härliga, rökta fisken. Jag ser framför mig en stor porträttbild av en man i målgruppen. Lite väderbitet ansikte. Utomhuskläder. Lite skit under naglarna. Med en laxsmörgås i ena handen och en en burk öl bredvid sig. Som ser tittaren rakt i ögonen. Under finns en kort beskrivning av hans dag. Hur han varit ute på sjön. Och hur han efteråt njuter av en macka med hemmarökt fisk på. Sen en liten bild av rökskåpet och ditt erbjudande.
Absolut rätt! Det är slutprodukten/användningen som är viktigast.
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2011-10-31, 15:30
Har Ehandel.se som hobby
www.smartfritid.se

Standard

Tror också det är en bra idé, men jag har det lite svårare med bra bildmaterial till det... Sen ska man väl också ta i beaktande att 99,8% som köper den här produkten är män och de flesta gillar att den ser cool ut, har en digitaldisplay osv. En PRYL helt enkelt, sen att den kan röka mat också, tja det är ju bra men för alla är inte det viktigast

Vi får se var det landar, i brist på annat kanske det blir en vanlig "produktbild".
  #10 (permalink)  
Gammal 2011-10-31, 15:45
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Standard

Kanske något i stil med "En ny rolig pryl - som mot blir glad över" och så en bild på ett julbord (lite på håll så att man inte riktigt ser vad det är) och så lite skyltar som talar om att där finns det äppelrökt kalkonbröstfilé, pecanrökt älgfilé, hickoryrökt lammfilé, lönnrökt lax, flundra och strömming samt körsbärsrökt vildsvin etc.

Och så infällt i förgrunden, lite till höger ett stort fullutrustat rökskåp med alla finesser.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are