Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Marknadsföring

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-11-04, 17:22
Ivrig
Ingen ännu

Reg.datum: Nov 2011
Standard Veckans- VS månadens erbjudande på Facebbok?

Vi är i fullfärd med att skapa en fanpage på Facebook som ett komplement till vår e-butik. Vi har bestämt oss för att skapa en landningssida med erbjudanden som endast kan ses av dem som gillar oss.

Nu är bara frågan ska vi ha Veckans- eller månadens erbjudande? Personligen tror jag att veckans erbjudande skulle generera mer försäljning samt att får fanpage skulle bli mer levande och aktiv. Vi skulle troligen få fler fans också.

Visst skulle det innebära lite mer jobb. Men vi skulle ju utan problem kunna skapa flera erbjudanden på en gång och bara spara koden och byta ut erbjudandet varje söndag.

Fördelen med det här skulle vara att vi kan göra erbjudanden på produkter som inte säljer så bra. Helt enkelt ta fram hyllvärmarna i ljuset och bli av med dem!

Så vad tror ni andra e-handlare? Veckans- VS månadens erbjudande?
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-11-04, 18:54
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

Veckans erbjudande, eller kanske ett rullande schema där man har några produkter på erbjudande som man byter ut en åt gången så att alla bytts ut efter en månad. Ser man då något man vill ha, men vill vänta tills lönen kommer så har man ändå chansen (om den inte hinner säljas slut tills dess).
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-11-04, 20:09
Ivrig
Ingen ännu

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Parvelito Visa inlägg
Veckans erbjudande, eller kanske ett rullande schema där man har några produkter på erbjudande som man byter ut en åt gången så att alla bytts ut efter en månad. Ser man då något man vill ha, men vill vänta tills lönen kommer så har man ändå chansen (om den inte hinner säljas slut tills dess).
Där sa du något Parvelito! Så långt har inte ens jag funderat. Hm kanske en kombination skulle vara på sin plats? Säg att erbjudandet gäller 3 produkter 2 lite billigare som endast presenteras i en vecka. Och en dyrare produkt som visas månaden ut.

Då är ju frågan om man inte ska ha 5 produkter. Tre billiga veckans och sen två dyrare månadens? Då är ju bara frågan vad man ska kalla fliken? För den kan ju inte heta veckans- eller månadens erbjudande i så fall. Tanken är ju iför sig att det ska röra sig om speciella Facebook erbjudanden som endast är riktade till våra ''gillare''. Termen ''Facebook erbjudande / Facebook deal' känns inte så passande.
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-11-05, 06:36
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Standard

Specialerbjudande, kanonerbjudande, VIP-erbjudande etc.
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-11-05, 22:27
Ivrig
Ingen ännu

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Parvelito Visa inlägg
Specialerbjudande, kanonerbjudande, VIP-erbjudande etc.
Jo precis, jag ska fundera vidare på de där Tack för förslagen.
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-11-07, 10:17
lunarmyss avatar
Veteran
iPhonebutiken.se

Reg.datum: Jun 2009
Standard

Och folk undrar varför man inte tillåter "Facebook Appar":

Access my data any time
MySellr Store App may access my data when I'm not using the application

MySellr Store App may login as any of my 5 Pages, including:
* iPhoneButiken
...
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-11-07, 11:05
Kodmyrans avatar
Inventarie på Ehandel.se
www.kodmyran.se, samt SweCat, Gardenhome, Doftljusbutiken
@KodmyranKatrin

Reg.datum: Mar 2009
Skicka ett meddelande via Skype™ till Kodmyran
Standard

myseller skulle jag gilla OM, det inte krävde tillgång till mina FB sidor. Skulle ALDRIG ge ett anonymt företag tillgång på det sättet. Sedan skulle jag gilla om Modemani Outlet pratade lite mer om sin butik än om myseller, då skulle jag inte misstänka det för ren reklam som jag gör nu.
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-11-07, 11:20
Plastskivors avatar
Har Ehandel.se som hobby
www.stocksundet.se

Reg.datum: Sep 2010
Standard

Förmodligen står det i användarvillkoren att MySellr har rätt att posta på alla forum i Modemani:s namn.
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2011-11-07, 12:04
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Standard

Vi kan väl konstatera att Modemani och Mysellr har rätt så nära relationer med samma familj i bägge bolagen.
  #10 (permalink)  
Gammal 2012-02-29, 15:21
fotofyndets avatar
Veteran
fotofyndet.se
@chhagglund

Reg.datum: Nov 2009
Skicka ett meddelande via MSN till fotofyndet
Standard

Bump! Fick precis ett samtal från Mysellr. Säljaren nämnde Par*fymvaror * .se som exempel och när jag kollade där fick jag igen begäran om tillgång till mina uppgifter. Har man månne gjort om nåt?

Men om det är intressant..? Knappast.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av