Etiketter: 

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96824
    JockeA
    Deltagare

    Blev kontaktad av 121.nu idag som ville uppdatera informationen om vårat företag. Vi kommer även behöva betala för det (runt 3300 kr per år).

    Gör ni det? Bör man göra det (tvivlar till att det kommer driva så många kunder till sajten)?

    #130365
    Parvelito
    Deltagare

    Be dem flyga och fara, det finns väl inte en människa vid sina sinnens fulla bruk som betalar för att vara med där?

    #130372
    JockeA
    Deltagare

    @Parvelito 28011 wrote:

    Be dem flyga och fara, det finns väl inte en människa vid sina sinnens fulla bruk som betalar för att vara med där?

    Haha :) Ditt företag finns där, så det verkar inte som att de tar bort företaget även om man inte betalar. Har de kontaktat dig?

    Någon annan som har en annan åsikt än Parvelito? Någon som betalar för någon tjänst från dem? Fler som blivit kontaktade?

    #130374
    Parvelito
    Deltagare

    Jag vet ärligt talat inte om de kontaktat mig, för jag har slutat lägga alla på minnet. Jag brukar artigt tacka nej, och lyssnar de inte på det så kan jag bli riktigt ordentligt otrevlig.

    #130375
    GregerA
    Deltagare

    Nej, sånt betalar vi inte för.

    Vill de använda vårt varumärke i sin produkt så är det de som får betala. :D

    #130376
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Parvelito 28011 wrote:

    Be dem flyga och fara, det finns väl inte en människa vid sina sinnens fulla bruk som betalar för att vara med där?

    Håller med. Varför i hela friden ska man betala 3300/år för att vara med där?

    Folk använder sig av GOOGLE när de vill hitta en vara eller en tjänst och inte av katalogtjänster från stenåldern.

    #130383
    JockeA
    Deltagare

    Tack för svaren. Brukar inte ha svårt för att tacka nej till säljare men den här säljaren gjorde mig faktiskt osäker. Det lät som att vi var det enda företaget i deras historia som ens hade funderat på att inte finnas med där – och att vi inte skulle finnas med på Eniro heller.

    Han försökte även vinkla det till att vi skulle placeras högre på Google, men det vet jag tillräckligt mycket om för att veta att det är skitsnack.

    En annan ful grej var när han skulle uppdatera våra branscher. Jag kom då på att jag måste ta bort en näringsgren på skatteverket, men då sade han “nej nej, det fixar jag här”. Men jag måste ju fortfarande uppdatera det hos skatteverket… Säljare…

    #130398
    Per Nilsson
    Deltagare

    @JockeA 28029 wrote:

    Tack för svaren. Brukar inte ha svårt för att tacka nej till säljare men den här säljaren gjorde mig faktiskt osäker. Det lät som att vi var det enda företaget i deras historia som ens hade funderat på att inte finnas med där – och att vi inte skulle finnas med på Eniro heller.

    Han försökte även vinkla det till att vi skulle placeras högre på Google, men det vet jag tillräckligt mycket om för att veta att det är skitsnack.

    En annan ful grej var när han skulle uppdatera våra branscher. Jag kom då på att jag måste ta bort en näringsgren på skatteverket, men då sade han “nej nej, det fixar jag här”. Men jag måste ju fortfarande uppdatera det hos skatteverket… Säljare…

    Om du kan så bryt det där avtalet fortare än kvickt. Du tjänar inget på att ligga hos dem.

    #130401
    fotofyndet
    Deltagare

    Nej vi betalar inte och vi finns kvar. Man har ju varit med om ett antal såna där bluffare, men jag måste säga att jag blev nog mest förvånad när 121.nu ringde och körde en såndär bluff. Deras sida är ju ändå en riktigt seriös sida med en bra tjänst. Det kändes klart under deras nivå att försöka med sånt där. Riktigt dåligt.

    Jag har på nåt vis lättare att förstå att två 23-åringar sitter på ett kafé och dricker latte och kommer på ett riktigt smart sätt att tjäna pengar, man ska ringa till företagare och få dem att betala för en tjänst som inte finns… Även om båda såklart är riktigt störande.

    #130410
    JockeA
    Deltagare

    @Per Nilsson 28046 wrote:

    Om du kan så bryt det där avtalet fortare än kvickt. Du tjänar inget på att ligga hos dem.

    Jag tecknade inget avtal. Jag frågade dock vad de hade för uppsägningstid och det ville han inte svara på. “Om du inte blir nöjd får vi komma på en lösning istället för att se problem” :D

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.