Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Cloud Flood – ett litet tips mitt i julhandeln

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96913
    Magnus Brath
    Deltagare

    Jag tänkte att jag skulle dela med mig av ett litet tips som ligger en bit utanför mitt specialområde. I Februari testade jag att skriva en post där man kunde ladda ner en checklista för SEO. Inget av det är särskilt komplicerat och det är inte en särskilt fantastisk post (du kan hitta den här för att kolla).

    Det som är grejen är att för att kunna ladda ner checklistan så krävs att man antingen delar på facebook eller twittrar. Detta med hjälp av en liten app som heter Cloud:Flood. Den är mycket enkel att komma igång med.

    Det går förstås att kritisera en sån här liten funktion på många sätt och den viktigaste kritiken i det här testet var att det inte är så roligt att dela något innan man sett vad det är. För en rabattkod däremot är ju situationen en helt annan. Jag har alltså själv inte så stor nytta av Cloud Flood som jag tror att ni andra här kommer att ha.
    6441434625_88c176f03c.jpg

    Den halvdåliga posten med någorlunda ointressanta erbjudandet har sedan februari när den postades fått 103 Tweets. Det ramlar in några med jämna mellanrum fortfarande. Som du kan se på bilden ovanför så har det gett en del trafik.

    Min erfarenhet av att använda Cloud Flood är att det finns två saker som är viktigare än andra, den första är Tweetens utformning och den andra är den text med vilken den presenteras, tydligt erbjudande (som är bra förstås) är knepet.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.