Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Marknadsföring

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-12-09, 11:00
Senior Medlem
www.smartfritid.se
Smart Fritid

Reg.datum: apr 2009
Tomas is on a distinguished road
Standard Explorio - butik för ehandlare, vad tror ni?

Nu har jag sett Explorio nämnas rätt ofta och själv tror jag det kan bli en hit, eller så hoppas jag bara det. Kanske särskilt lämpligt för att visa upp rätt så dyra sällansköpsvaror som jag själv säljer.

Vad är era funderingar, flipp eller flopp, nån som anmält sig?

Utöver butikshyra tillkommer viss kostnad för personal som delas med andra butiker, så minimum hamnar man på ca 11.000:- /mån.

http://www.ehandel.org/nyheter/bakom...uset-explorio/
www.explorio.se

#2 (permalink)  
Gammal 2011-12-09, 11:23
Per Nilssons avatar
Inventarie på Ehandel.se
slipverkstaden.se
Svensk Partihandel AB
@Knivkungen

Reg.datum: aug 2010
Per Nilsson has a spectacular aura aboutPer Nilsson has a spectacular aura about
Skicka ett meddelande via Skype™ till Per Nilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomas Visa inlägg
Nu har jag sett Explorio nämnas rätt ofta och själv tror jag det kan bli en hit, eller så hoppas jag bara det. Kanske särskilt lämpligt för att visa upp rätt så dyra sällansköpsvaror som jag själv säljer.

Vad är era funderingar, flipp eller flopp, nån som anmält sig?

Utöver butikshyra tillkommer viss kostnad för personal som delas med andra butiker, så minimum hamnar man på ca 11.000:- /mån.

http://www.ehandel.org/nyheter/bakom...uset-explorio/
www.explorio.se
Jag är ju känd för att vara lite negativ och gnällig så jag ska inte göra er besvikna här

I mina ögon är det här ett riktigt skumt projekt.

- Bara mobilnummer på sidan

- Org.numret går inte till angivet företag (http://www.ratsit.se/ReportCompanySm...?ID=5568540594)

- Ägaren har 1 konkurs bakom sig (inget supernegativt med det i sig)

- Ägaren har 1 0-inkomstföretag

- De vill har förskottsbetalning: För att du skall få en butiksyta måste du garantera din beställning. Betala därför en månadshyra (8.750 kr inkl. moms) i samband med din bokning. Våra tre första varuhus kan endast tillgodose en bråkdel av uppmätt efterfrågan och det är därför viktigt att endast du som är säker blir tilldelad en butik. Din betalning enligt ovan säkrar dig en plats.

- De har inte specificerat var eller vilka varuhus som dessa butiker kommer att ligga i.

- Explorio Retail AB finns inte ens....

- De påstår att de är många olika personer som är delägare i projektet, men enligt Ratsit så är det bara VD:n och hans fru som är inskrivna i det där andra företaget.

Senast redigerad av Per Nilsson den 2011-12-09 klockan 11:28.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-12-09, 11:24
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
N/A
Parvelito AB

Parvelito has a spectacular aura aboutParvelito has a spectacular aura aboutParvelito has a spectacular aura about
Standard

Jag tror verkligen inte alls på det där.
Kanske kan det fungera för din typ av produkter, men hur många människor söker sig egentligen till ett sådant där ställe?

Jag kan inte för mitt liv förstå varför man vill ha en "butik" för sådana pengar där man inte får sälja direkt och där man har små möjligheter att sätta sin personliga prägel på det. En butik som kräver en hel del tid för att åka och se till, skylta om, binda kapital i form av demoprodukter och produktblad samt utbilda deras personal. Näe, jag vet inte alls jag.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-12-09, 13:26
fotofyndets avatar
Inventarie på Ehandel.se
fotofyndet.se
Fotofyndet Nolema
@chhagglund

Reg.datum: nov 2009
fotofyndet will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via MSN till fotofyndet
Standard

Jag fick ett mail från en hotmailadress, där alla mottagare var inlagda så att jag kunde se namn och adresser. Jag skrev ett ganska långt och i sina delar riktigt bitskt svar och tackade nej, både till erbjudandet och vidare spamutskick.

Jag tror på det där konceptet för vissa, väldigt speciella typer av varor (dock inte mina egna). Därför är det lite synd när man börjar med att göra alla handlare både skitförbannade och osäkra på seriositeten genom att inte ha firmanamn och annat i ordning.

Nja, jag är klart tveksam.
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-12-09, 14:51
Har Ehandel.se som hobby
www.toolab.se
Toolab Verktyg AB

Reg.datum: okt 2011
Qarillion is on a distinguished road
Standard

Jag förhåller mig och mycket skeptisk till om detta verkligen är intressant för ehandlare.

Det är nog lätt att gå ut och säga att det finns MASSOR med intressenter för detta projekt men sen när det kommer till kritan så har jag svårt att se att folk betalar för att någon utan kompetens skall stå på en relativt dyr yta och förklara för någon hur ens saker fungerar. Och man är inte ens själv på plats.

Jag hade gärna sett hur någon skulle förklara skillnader på tex. våra vinkelslipar utan en gedigen kunskap innan. Det är ju nästan som att köpa Badwill i slutändan i mitt tycke.
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-12-11, 22:26
Veteran
Elampan.se / Egrillen.se
OY Gand Group AB

Andreas is on a distinguished road
Standard

Mailade kontaktpersonen på hemsidan för ca 1 vecka sedan, inget svar ännu.

Så känns lite oseriöst.
Elamyssuomi.fi - Paused
eGrillen.se - Grillar o produkter till fritidshuset.
eLampan.se - Led belysning

Ehandelstokig sedan 2008, bor i Finland.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-12-11, 22:35
Prixs avatar
Veteran
En filmbutik
Prixima Sweden

Reg.datum: maj 2011
Prix will become famous soon enoughPrix will become famous soon enough
Standard

Var inte fördelen med E-handel att den va på nätet? - Eller jag har kanske missförstått det hela...

Sen skulle jag vilja kalla det för Showroom och inte butik, men det kanske fortfarande bara är jag som ser det så?
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-12-12, 09:42
Plastskivors avatar
Har Ehandel.se som hobby
www.stocksundet.se

Reg.datum: sep 2010
Plastskivor will become famous soon enough
Standard

Var ju nån snubbe i Draknästet som pitchade ett shop-in-shop-koncept för detaljhandeln för några år sedan. Visserligen hade han annan målgrupp men konceptet (och därmed problematiken) var likartat.
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2011-12-13, 20:27
NO LINGOs avatar
Flitig Medlem
ingen
E-commerce Park of Sweden
@nolingo

Reg.datum: sep 2011
NO LINGO is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via Skype™ till NO LINGO
Standard

Tror inte ett skit på det här. Luktar illa lång väg. Men det är jag det
  #10 (permalink)  
Gammal 2012-01-13, 10:22
Per Nilssons avatar
Inventarie på Ehandel.se
slipverkstaden.se
Svensk Partihandel AB
@Knivkungen

Reg.datum: aug 2010
Per Nilsson has a spectacular aura aboutPer Nilsson has a spectacular aura about
Skicka ett meddelande via Skype™ till Per Nilsson
Standard

I hittabutik.se:s senaste nyhetsbrev så är den en lång intervju med ägaren till Explorio.

Det lustiga, eller rättare sagt olustiga, i det hela är att Explorio AB fortfarande inte finns som bolag.

Jag saxar lite ur brevet.

Under 2012 ska tre fysiska varuhus öppna för e-handel. Projektet kallas Explorio och i varje varuhus ska 300 e-handlare erbjudas att hyra in sig på två våningsplan i en eller flera moduler där de kan visa upp och sälja sina varor.

Om det ska finnas 3 varuhus klara 2012 så borde dessa redan vara färdigbyggda. Är det någon som har sett något e-handlarvaruhus ännu?

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are