Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Banners Sportamore-style

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98052
    Danny
    Deltagare

    Hej!

    Jag är väldigt imponerad av dessa Sportamore-banners som “förföljer” mig på nätet. De visar upp typ 3st produkter från deras sida där man även kan bläddra själv i själva bannern. Annars skiftar den automatiskt efter några sekunder till 3 nya produkter (pris, bild och länk visas).

    Vi är ute efter något liknande där man kanske skulle kunna använda prisfilerna i vår admin i Nordisk Ehandel (likt YourAd i Adrecord??) för att skapa snygga banners med olika produkter beroende på vilken sida man visar bannern.

    Är det någon som är kunnig inom detta område eller som kan peka mig i rätt riktning?

    Tack på förhand!

    #144427
    Joel
    Deltagare

    Re-targeting heter det och jag vet att bl.a webtraffic(.se) sysslar med det.

    Jag har även hört rykten om att det kanske kommer en liknande lösning hos Adrecord i en snar framtid :)

    #144428
    Danny
    Deltagare

    Tack för svar!

    Jag ska ta mig en titt på webtraffic..

    Låter intressant det där med Adrecord…Tanken för oss är nödvändigtvis inte att re-targeta utan snarare att komma igång med “smarta” banners som kan visa rätt produkter på rätt sida. T.ex. om vi sätter upp en banner på en fotbollssida så ska den visa fotbollsprodukter, medan om vi sätter upp den på svenskhockey.se så ska den visa elitserieprylar, etc. Detta ska vi alltså kunna styra på något smart sätt..

    #144878
    Jonny Elofsson
    Deltagare

    Spännande diskussion. =) Retargeting på produktnivå eller dynamisk retargeting är jätteintressant. Vi jobbar på produktnivå i YourAd och med retargeting i YourSpot och tanken är väl att mixa detta så fort vi hinner.

    Rent tekniskt behöver vi in med en kod i era shoppar för att dokumentera produkter (URL:s) som intresserar besökaren för att sedan matcha dessa URL:s mot de URL:s vi har i product feeden, voila! Då kan vi återexponera på produktnivå. Sedan behöver vi snygga till YourAd också.

    Jag återkommer till er så får ni testa först. ;)

    #150417
    Marsun
    Deltagare

    @Danny: Sportamore kör med Criteo, där jag jobbar och de annonser du nämner är våra. Kontakta mig på m.sundvall@criteo.com om du vill fortsätta diskussionen, nämn gärna att du kommer via den här siten så vet jag kontexten. Välkommen!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.