Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:
  #11 (permalink)  
Gammal 2012-05-10, 17:05
Jimmys avatar
Medlem
myheart.se | Barnkalaset.se
Hearts and Stars AB
@jimmystrom

Reg.datum: feb 2009
Jimmy is on a distinguished road
Standard

Jag skaffade mig en trail som är 14 dagar. Har kollat lite snabbt och den är väldigt lätt att komma igång med. Priset var lite svårt att hitta men sen såg jag att den kostar 399USD /mån och blev mycket besviken
SEOmoz pro har jag men tyckte att SEOlytics såg mycket trevligare ut.
Annons

#12 (permalink)  
Gammal 2012-05-10, 20:04
Har Ehandel.se som hobby
www.youfixit.se
youfixit, Grand Frank

Reg.datum: nov 2010
basse1985 is on a distinguished road
Standard

Jag kommer att testa SEOlytics nu.

Jag har aldrig använt ett sådant program tidigare. Hur viktigt är det egentligen när man ska förbättra sin SEO?
Svara med citat
  #13 (permalink)  
Gammal 2012-05-10, 20:08
Kodmyrans avatar
Inventarie på Ehandel.se
tvålshoppen.se och grundare av ett antal, swecat, gardenhome, doftljusbutiken mfl
Kodmyran AB
@KodmyranKatrin

Reg.datum: mar 2009
Kodmyran will become famous soon enoughKodmyran will become famous soon enough
Skicka ett meddelande via Skype™ till Kodmyran
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Bråth Visa inlägg
Har sett att det ofta dyker upp SEO-frågor som ganska snabbt borde kunna besvaras en gång för alla. Jag tänkte därför sätta ihop en liten lista med resurser som är bra att ha.

SEO verktyg
  • SEOlytics - Kan ge dig placeringsstatistik för alla möjliga siter och extra bra på de du väljer att särskilt bevaka.
  • Advanced Web Ranking - Ett annat rankingprogram som du kör på din egen burk. Lite svårare att komma igång med men du äger datan.
  • Keyword Tool External - Googles sökordsverktyg, kom ihåg att titta på lokal och att sätta till exakt match för att få fram rätt data. (versionen där du inte behöver logga in)
  • Pineberrys On Page Verktyg - Det här är nästan som att promota sig själv men verktyget är bra och riktigt enkelt att använda. Kör det på dina landningssidor så slipper du fundera särskilt mycket själv.
  • OpenSiteExplorer - SEOmoz verktyg för att kolla inlänkar. Har en egen algoritm som försöker efterlikna PageRank.
  • Lista på fler - En lista på SEO-forum med en genomgång av fler verktyg, en del inte alls särskilt nybörjarvänliga tyvärr.

Bra läsning
  • SEO Guide - Bra omfattande teknisk guide av Jim Westergren.
  • SEO skolan - Min egen guide till SEO, förmodligen den mest använda i Sverige idag.
  • Googles SEO Starter Guide - Googles egen guide till att komma igång med SEO

Proffs
  • SEO Proffs - En samling med SEO Proffs om du faktiskt skulle behöva hjälp. (inte företag, personer).
  • SEObranschen - Nicklas Larenholtz granskar branschen.

Mer
Jag tänkte att jag skulle fylla på den här posten allt eftersom och om du har fler vettiga tips kan jag infoga.
Tack Magnus du är en klippa som alltid.

Driver tvålshoppen.se samt Nostalgiska.se som hobby och testbutiker samt är grundare av ett antal tidigare butiker numera sålda
Svara med citat
  #14 (permalink)  
Gammal 2012-05-11, 06:30
Magnus Bråths avatar
Flitig Medlem
Gardenhome.se
Brath AB
@brath_ab

Reg.datum: aug 2011
Magnus Bråth will become famous soon enough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av basse1985 Visa inlägg
Jag kommer att testa SEOlytics nu.

Jag har aldrig använt ett sådant program tidigare. Hur viktigt är det egentligen när man ska förbättra sin SEO?
Skulle inte säga att något av verktygen är viktiga, det går kanonbra att göra SEO utan dem men SEOlytics som exempel kan göra att du förstår segmentet på ett helt nytt sätt. Du kan se hur konkurrenterna gör och hur bra det går för dem t ex. Det är ju inte kritiskt för din egen seo men det är ofta väldigt lärorikt.

Det enda verktyg jag skulle säga är krav på att man använder är Googles keyword tool för att veta vilka sökord som är vettiga, annars är de flesta bara till för att göra livet lättare.

Jimmy, ja, SEOlytics är smartare på så många sätt jämfört med SEOmoz pro men jag håller med om att priset är lite högt. Deras målgrupp är mer SEO-företag än de som äger en site tror jag.

Katrin, Tack.
  #15 (permalink)  
Gammal 2012-05-11, 17:22
Har Ehandel.se som hobby
www.youfixit.se
youfixit, Grand Frank

Reg.datum: nov 2010
basse1985 is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Bråth Visa inlägg
Skulle inte säga att något av verktygen är viktiga, det går kanonbra att göra SEO utan dem men SEOlytics som exempel kan göra att du förstår segmentet på ett helt nytt sätt. Du kan se hur konkurrenterna gör och hur bra det går för dem t ex. Det är ju inte kritiskt för din egen seo men det är ofta väldigt lärorikt.

Det enda verktyg jag skulle säga är krav på att man använder är Googles keyword tool för att veta vilka sökord som är vettiga, annars är de flesta bara till för att göra livet lättare.

Jimmy, ja, SEOlytics är smartare på så många sätt jämfört med SEOmoz pro men jag håller med om att priset är lite högt. Deras målgrupp är mer SEO-företag än de som äger en site tror jag.

Katrin, Tack.
Ok, det är nog bäst att läsa på och börja med Keywords. Göra en analys och sedan när man känner sig färdig kan man testa på SEOlytics för att finslipa.

Man blir dock aldrig färdig med SEO har jag hört
Svara med citat
  #16 (permalink)  
Gammal 2012-05-12, 22:10
Jonny Elofssons avatar
Nyfödd
Ingen
Adrecord AB
@elofsson

Reg.datum: jun 2011
Jonny Elofsson is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Visa inlägg
Hej Magnus,
Jag såg att SEOlytics som du tipsar om, kostar 399 USD i månaden. Har du något annat tips för liknande verktyg som kostar betydligt mindre
Kan rekommendera Rank Tracker - Track Your Search Engine Rankings Easily! som funkar kanon för att hålla koll på placeringar och hur det rör sig i SERP:en. Det var ett sånt verktyg du var sugen på gissar jag? Kör Rank Tracker och kollar placeringar någon gång i veckan för att slippa googla själv samt spara data över tid och få koll på utvecklingen. Man kan köpa enbart Rank Tracker men jag tror att övriga verktyg i "suiten" är bra också.

Senast redigerad av Jonny Elofsson den 2012-05-12 klockan 22:12.
Svara med citat
  #17 (permalink)  
Gammal 2012-05-12, 22:41
Inventarie på Ehandel.se
silentswede.se
SilentSwede AB

Reg.datum: jan 2011
Jimmy Öström will become famous soon enough
Standard

Hallelujah!

Programmet håller på för fullt att kolla rankningen nu, detta program verkar ju vara lovande, sjukt lovande!

Tusen tack för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av Jonny Elofsson Visa inlägg
Kan rekommendera Rank Tracker - Track Your Search Engine Rankings Easily! som funkar kanon för att hålla koll på placeringar och hur det rör sig i SERP:en. Det var ett sånt verktyg du var sugen på gissar jag? Kör Rank Tracker och kollar placeringar någon gång i veckan för att slippa googla själv samt spara data över tid och få koll på utvecklingen. Man kan köpa enbart Rank Tracker men jag tror att övriga verktyg i "suiten" är bra också.

Senast redigerad av Jimmy Öström den 2012-05-12 klockan 22:44.
Svara med citat
  #18 (permalink)  
Gammal 2012-05-12, 23:27
Inventarie på Ehandel.se
silentswede.se
SilentSwede AB

Standard

50% kvar.......................Segt eller

Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Öström Visa inlägg
Hallelujah!

Programmet håller på för fullt att kolla rankningen nu, detta program verkar ju vara lovande, sjukt lovande!

Tusen tack för tipset!
Svara med citat
  #19 (permalink)  
Gammal 2012-05-12, 23:29
Jonny Elofssons avatar
Nyfödd
Ingen
Adrecord AB
@elofsson

Reg.datum: jun 2011
Jonny Elofsson is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Öström Visa inlägg
50% kvar.......................Segt eller
Grejen är den att du har för få av dina inmatade sökord/fraser på topp 10. Då tar det tid att hitta...
  #20 (permalink)  
Gammal 2012-05-12, 23:52
Inventarie på Ehandel.se
silentswede.se
SilentSwede AB

Standard

He he he där fick jag så jag går och lägger mig

Citat:
Ursprungligen postat av Jonny Elofsson Visa inlägg
Grejen är den att du har för få av dina inmatade sökord/fraser på topp 10. Då tar det tid att hitta...
Svara med citat
Svara

Taggar
seo

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är