Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:
  #51 (permalink)  
Gammal 2018-09-29, 04:41
Nyfödd
inte ännu...
Inte ännu...

Reg.datum: jan 2017
kaiserkarl is on a distinguished road
Standard Nämna andra, dåligt?

Snabbfråga i en varugruppsbeskrivning så tar jag upp en anekdot, där jag för tillfället nämner en person som representerar ett företag vars bransch inte är exakt samma, men som helt klart överlappar varandra (hans företag säljer i huvudsak produkt A och jag säljer delvis produkt A)

Vill ju skriva personligt och tycker anekdoten passar bra, är detta dåligt för mig? Jag misstänker väl det, men är långt ifrån säker...även om jag respekterar företaget högt, vill jag ogärna bjuda på något, då dom är långt mer etablerade än mig....
Svara med citat
Annons

#52 (permalink)  
Gammal 2018-09-30, 07:37
Magnus Bråths avatar
Flitig Medlem
billigtmakeup.se
Brath AB
@brath_ab

Reg.datum: aug 2011
Magnus Bråth will become famous soon enough
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kaiserkarl Visa inlägg
Snabbfråga i en varugruppsbeskrivning så tar jag upp en anekdot, där jag för tillfället nämner en person som representerar ett företag vars bransch inte är exakt samma, men som helt klart överlappar varandra (hans företag säljer i huvudsak produkt A och jag säljer delvis produkt A)

Vill ju skriva personligt och tycker anekdoten passar bra, är detta dåligt för mig? Jag misstänker väl det, men är långt ifrån säker...även om jag respekterar företaget högt, vill jag ogärna bjuda på något, då dom är långt mer etablerade än mig....
Från SEO-synpunkt kan jag inte se att det skulle vara ett problem. Om du inte länkar ut kan jag inte se att det skulle kunna göra negativ påverkan. Det är inget som ger något särskilt positivt heller, annat än att det är bra med intressant text.
  #53 (permalink)  
Gammal 2018-10-01, 00:38
Nyfödd
inte ännu...
Inte ännu...

Reg.datum: jan 2017
kaiserkarl is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Bråth Visa inlägg
Från SEO-synpunkt kan jag inte se att det skulle vara ett problem. Om du inte länkar ut kan jag inte se att det skulle kunna göra negativ påverkan. Det är inget som ger något särskilt positivt heller, annat än att det är bra med intressant text.

Ah! dig kan man lita på! Tack så mycket för hjälpen! Nej jag länkar inte ut utan tyckte bara det passade där, tänkte mig ungefär som du säger i det fetmarkerade att varken är bra eller dåligt...och precis som du säger, tänker jag också att det är kul och bra med personlig text! Det blir också roligare att skriva så tycker jag, mer från hjärtat än uppstyltat...

Tack igen! Då får det stå kvar!
Svara med citat
  #54 (permalink)  
Gammal 2018-10-05, 08:07
Nyfödd
N.nu / Domainstats
Jim Westergren AB
@JimWestergren

Reg.datum: dec 2010
Jim Westergren is on a distinguished road
Standard

Magnus, ta gärna med Domainstats.com i listan så är du bussig. Verktyget är framför allt bra på den svenska och nordiska marknaden eftersom jag crawlat i stort sett samtliga domäner från de länderna.
  #55 (permalink)  
Gammal 2018-10-05, 09:29
Magnus Bråths avatar
Flitig Medlem
billigtmakeup.se
Brath AB
@brath_ab

Standard

Ja, hur tänker du att man ska använda det som ehandlare? Vill att varje verktyg tillför ett värde.
  #56 (permalink)  
Gammal 2018-10-05, 11:17
Nyfödd
N.nu / Domainstats
Jim Westergren AB
@JimWestergren

Reg.datum: dec 2010
Jim Westergren is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Bråth Visa inlägg
Ja, hur tänker du att man ska använda det som ehandlare? Vill att varje verktyg tillför ett värde.
Domainstats är gratis i begränsad användning. Ahrefs till exempel börjar på $99 / mån i sin billigaste plan.

Med Domainstats kan du bland annat:
  • Kolla inlänkar och se dels vår egen data men även inlänkar från ahrefs i en snabb och enkel överblick över det viktigaste. Ofta räcker denna check av inlänkar utan att djupdyka i till exempel ahrefs eller majestic.
  • Se massa annan nyttig data och siffror från olika tredje part för domäner, kanske domänen är svartlistad någonstans osv.
  • Värdera domäner
  • Rank tracker med dels data på vilka sökord en viss domän rankar för men även tracking och info för samtliga top 100 i google för en rätt stor lista sökord. Du kan alltså se hur konkurrenterna rör sig upp och ner utan att på förhand behöver lägga in domännamnen som ska trackas.
  • Räkna ut sökords svårighetsgrad gällande SEO (egen formel jag är mycket nöjd med).
  • Få fram förslag på sökord.
  • För de flesta svenska domäner kan du se hur ett antal siffror som till exempel majestic trustflow har förändrats över tid.
  • Och mycket annat relevant för e-handlare

Till exempel bör en e-handlare dels kolla sina egna domäner givetvis men även konkurrenter, de domäner som hen skaffar inlänkar från, domäner hen planerar att kanske köpa osv.

Givetvis har Ahrefs mycket mer data med sina 2500 servrar och 20+ ingenjörer men en hel del personer har sagt till mig att de föredrar att använda Domainstats för att de ser snabbt det som är det viktiga. En svensk e-handlare kontaktade mig och sa att detta är ett måste-verktyg för alla e-handlare och vill också investera.

Du gör som du vill givetvis men jag tycker absolut att Domainstats bör vara med på listan.
  #57 (permalink)  
Gammal 2018-10-05, 17:07
Magnus Bråths avatar
Flitig Medlem
billigtmakeup.se
Brath AB
@brath_ab

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jim Westergren Visa inlägg
Domainstats är gratis i begränsad användning. Ahrefs till exempel börjar på $99 / mån i sin billigaste plan.

Med Domainstats kan du bland annat:
  • Kolla inlänkar och se dels vår egen data men även inlänkar från ahrefs i en snabb och enkel överblick över det viktigaste. Ofta räcker denna check av inlänkar utan att djupdyka i till exempel ahrefs eller majestic.
  • Se massa annan nyttig data och siffror från olika tredje part för domäner, kanske domänen är svartlistad någonstans osv.
  • Värdera domäner
  • Rank tracker med dels data på vilka sökord en viss domän rankar för men även tracking och info för samtliga top 100 i google för en rätt stor lista sökord. Du kan alltså se hur konkurrenterna rör sig upp och ner utan att på förhand behöver lägga in domännamnen som ska trackas.
  • Räkna ut sökords svårighetsgrad gällande SEO (egen formel jag är mycket nöjd med).
  • Få fram förslag på sökord.
  • För de flesta svenska domäner kan du se hur ett antal siffror som till exempel majestic trustflow har förändrats över tid.
  • Och mycket annat relevant för e-handlare

Till exempel bör en e-handlare dels kolla sina egna domäner givetvis men även konkurrenter, de domäner som hen skaffar inlänkar från, domäner hen planerar att kanske köpa osv.

Givetvis har Ahrefs mycket mer data med sina 2500 servrar och 20+ ingenjörer men en hel del personer har sagt till mig att de föredrar att använda Domainstats för att de ser snabbt det som är det viktiga. En svensk e-handlare kontaktade mig och sa att detta är ett måste-verktyg för alla e-handlare och vill också investera.

Du gör som du vill givetvis men jag tycker absolut att Domainstats bör vara med på listan.
Ska ta och testa lite själv om jag tycker den är bra för nybörjaren men lägger till tillsvidare.

Taggar
seo

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är