Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Varför visar inte AdWords statistik?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98273
    Fredda
    Deltagare

    Vi har kört igång vår AdWords-satsning idag, men vi får inte upp någon statistik på vårt konto. Det står 0 på alla värden. När jag pratar med vår kontakt på Google så ser han alla siffror, hur många klick vi har osv. Trots detta får inte jag upp något annat än nollor. Både jag och min bror har försökt (från olika orter) med Firefox, IE samt Google Chrome utan resultat.

    Har någon råkat ut för detta och hur får jag fram infon? Killen på Google kunde inte svara på vad jag behöver göra.

    /Fredrik

    #147311
    pyhobby
    Deltagare

    Det är inte så enkelt att ni inte valt dagens datum?

    Om jag loggar in på vårt adwords-konto så visas automatiskt senaste månadens statistik, dock inte för dagens datum.

    #147313
    GregerA
    Deltagare

    Det är något med att om man använder Google Analytics spårningskod så kan det ta upp till två veckor innan siffrorna börjar synas på Adwords-kontot. Dock skall de synas direkt på Analytics-kontot. Man måste dessutom aktivera en koppling/import mellan dem.

    Så börja med att kolla hur det ser ut på Analytics.

    #147314
    Fredda
    Deltagare

    @pyhobby 46678 wrote:

    Det är inte så enkelt att ni inte valt dagens datum?

    Om jag loggar in på vårt adwords-konto så visas automatiskt senaste månadens statistik, dock inte för dagens datum.

    Stort tack för det! :) Man kan ju tycka att Googles säljare borde vara medveten om detta fenomen… :confused:

    #147315
    Fredda
    Deltagare

    @GregerA 46680 wrote:

    Det är något med att om man använder Google Analytics spårningskod så kan det ta upp till två veckor innan siffrorna börjar synas på Adwords-kontot. Dock skall de synas direkt på Analytics-kontot. Man måste dessutom aktivera en koppling/import mellan dem.

    Så börja med att kolla hur det ser ut på Analytics.

    Tack för svaret! Dock löste det sig genom att ändra datuminställningen.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.