Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Google analytics – Not Provided

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98611
    Frutopia
    Deltagare

    Hej,

    Har nu använt Google Analytics några månader och där jag stöter på ” not provided” som ett högt rankat “sökord” på min sida. Nu har jag läst mig till att detta beror på att de personer som är inloggade på Google skyddas och därmed så visas inte vad dessa människor sökte på för att gå in på min sida.

    Jag är nyfiken hur ni ställer er till detta. Har det blivit vanligare? Hur arbetar man med analytics ifall majoriteten skulle vara “not provided” ?

    Hittar ingen tråd ang detta, finns det så flytta denna gärna :)

    #150395
    AndersIvar
    Deltagare

    Det skiljer sig lite från bransch till bransch men hittills så är det cirka 10% för mig som är “not provided” i mina butiker. Det ger mig 90% kvar att använda vilket räcker idag.

    I framtiden så kommer Google med största sannolikhet att göra något åt det om det skulle bli för stor användning av “not provided”. Resultatet om dom skulle ignorera det är att webbsideägare slutar använda GA vilket gör att Google tappar en hel del trevlig info om människors surfande.

    Med andra ord är jag inte så orolig i dag!

    #150444
    MarkusUK
    Deltagare

    Detta är något som blir vanligare för varje månad som går märker jag. Beror iof mycket på bransch också. Vad du kan göra är att se vilka sidor ‘not provided’ går till och hur de rör sig (innan och efter). På så sätt kan du räkna ut ungefär vilka ord de borde komma in på..

    #150448
    PetterHedman
    Deltagare

    Här på Nikkes blogg om seo har du en artikel på hur du kan få ur informationen från Not provided sökorden.

    Ta reda på vilken sökfras som ligger bakom (not provided)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.