Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Facebooks nya algoritm sänker reach
- Detta ämne har 4 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av
FredrikGust.
-
FörfattareInlägg
-
12 december, 2013 kl. 14:56 #101105
bse
DeltagareJag snubblade över en artikel som beskriver hur en förändrad algoritm hos Facebook gjort att reach minskat drastiskt och att marknadsförda inlägg kräver en mycket högre budget (än i somras) för att nå samma mängd användare.
Hur ser det ut hos er med Pages? Ser ni en minskning för alla eller vissa nyckeltal? Stämmer uppgifterna i Facebook Brand Pages Suffer 44% Decline in Reach Since December 1 | Ignite Social Media ?
12 december, 2013 kl. 15:06 #171095Joel
DeltagareStämmer mycket väl för oss, tyvärr
12 december, 2013 kl. 15:11 #171096danielandersson
DeltagareJa, det här med sociala medier alltså ..
Men vi upplever samma sak.
Länge leve resten av internet!
12 december, 2013 kl. 18:12 #171103Piratessan
DeltagareSamma här, vi når inte ut till i närheten av lika många som tidigare. Flera kunder till och med som hört av sig och sagt att de inte sett våra inlägg på sistone.
12 december, 2013 kl. 18:43 #171104FredrikGust
DeltagareJapp, samma här. Ett ej marknadsfört inlägg hade setts av 10 personer vilket är ett lÃ¥gvattenmärke utan dess like. Ett annat inlägg hade marknadsförts för 50 kr och blivit sett av 1100. Nu räcker 100kr inte alls lika lÃ¥ngt trots att det bara skiljer nÃ¥n vecka. Nu spelar det väldigt liten roll för oss dÃ¥ FB inte stÃ¥r för varken aktivitet eller försäljning med vÃ¥ra lite trista produkter…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.