Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Ni som annonserar på Blocket

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101306
    J.L
    Deltagare

    Hej.

    Tänkte bara se… Ni som annonserar på Blocket.

    Vilka län lägger ni t.ex in era annonser för bra resultat?

    Vi har ca 35-40 annonser på Blocket och annonserna är upplagda lite över allt i Sverige, vi går på magkänslan när vi lägger in dom.

    Hur gör ni? Har ni beräknat vilken län ni säljer bäst i eller liknande?

    Eller bör man mer satsa på t.ex Stockholm, Norrland, Göteborg och Skåne?

    Är det någon som har tagit fram statistik?

    Vi har ju ingen Blocket butik så det är väldigt jobbigt att kunna veta vilken annons som får flest besök…

    Ibland känns de som att när vi lägger in någon speciell annons så värnar det mycket mer kunder än vad andra annonser gör… Kanske bara är jag som tror det är så?

    #172365
    Parvelito
    Deltagare

    Det brukar inte spela så stor roll över tid vilka län man annonserar i. I de stora länen åker ens annons bort från attraktiv plats mycket snabbare än i de lite mindre länen.

    Jag brukar konstatera att alla 23 områden är ungefär lika oattraktiva.

    #172369
    Kocken
    Deltagare

    @Parvelito 74490 wrote:

    Jag brukar konstatera att alla 23 områden är ungefär lika oattraktiva.

    Håller med!

    #172374
    Runns.se
    Deltagare

    Blocket är svårt, vi hade under förra året konstant 125st annonser/mån men när de höjde priset så gick vi back för mycket så butiken är uppsagd och vi kör helt utan annonser där nu.
    Men bildelar säljer bra på blocket. Vad säljer du?

    #172384
    J.L
    Deltagare

    Vi säljer bildelar.

    För oss har Blocket genererat mest kunder om vi jämför mot annan marknadsföring vi spenderat pengar på t.ex Adwords.

    Förra året var det bra med Blocket, men ännu vet jag inte än om de fortsätter lika bra i år…

    #172385
    Runns.se
    Deltagare

    @J.L 74516 wrote:

    Vi säljer bildelar.

    För oss har Blocket genererat mest kunder om vi jämför mot annan marknadsföring vi spenderat pengar på t.ex Adwords.

    Förra året var det bra med Blocket, men ännu vet jag inte än om de fortsätter lika bra i år…

    Du kommer få bättre svar på frågor om du har hamnet på din butik i din signatur.

    #172402
    Andreas
    Deltagare

    @Runns.se 74517 wrote:

    Du kommer få bättre svar på frågor om du har hamnet på din butik i din signatur.

    Håller med, håller tyst tillsvidare….

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.