Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring GSERP => Wincher?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 35 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101954
    bslask
    Deltagare

    Jag har under en längre tid använt mig av gserp.com för att hålla koll på min ranking/SEO. Nu fick jag ett meddelande där att dom ändrar tjänsten till något som heter Wincher. Då kommer det inte längre gå att använda gratis utan blir avgiftsbaserat. Jag gillar tjänsten och kan tänka mig att betala en liten summa för det, men att gå från 0 till €16/månad är en ganska saftig höjning.

    Så till frågan, någon som vill rekommendera ett alternativ eller är gserp “the shit”, betala och var glad ändå?

    #175647
    bslask
    Deltagare

    Bara jag som reagerat på Gserp’s förändring?

    #175649
    Runns.se
    Deltagare

    När sker detta?

    #175653
    Abbesnabb
    Deltagare

    Var kan man läsa mer, jag kan inte hitta något e-postmeddelande från varken Wincher eller Gserp. Hittar inget på Gserps webbplats heller.

    #175655
    bslask
    Deltagare

    Efter inloggning på gserp.com står det en text högst upp, samt att jag fick nedanstående via mail:


    Från: Gserp

    Best Gserp user,
    Important information – please read it all!

    Some big changes are coming up. Good changes.

    We have, for quite a while, developed a new product, and a new brand! The brand is WINCHER and will be our next version of the ranking tool.

    The changes?
    New ‘look and feel’. More user friendly. Cut out some functionality. Added competitors, notifications and alerts. Unlimited amount of account users. And of course a social layer so you easily can brag about your ranking successes.

    THIS MEANS WE WILL CONVERT YOUR ACCOUNT TO WINCHER!

    How does it work?
    Just click on following link and fulfill the conversion: CONVERT ME TO WINCHER.

    Does it cost?
    No. Just convert it. You will have a 30 day free trail.

    And after the Trial?
    No automated renewal. Just try and taste it. If you don’t like it, you are out. If you like it – sign up for an account (start at markets lowest 4€/month!)

    What happened to my old data and ranking history?
    Don’t worry, it all will tag along.

    Whats the hook?
    None. We just want you to taste a better product for free, with your old Gserp configuration of domains, keywords and ranking data.

    What will happen if I don’t convert to Wincher?
    Unfortunately, we can’t provide you with two parallel services, meaning your Gserp account will be terminated within a couple of days.



    Jag tolkar det som att det kommer att kosta (efter 30dgr trial) samt att nuvarande gratis/beta tjänst kommer försvinna.

    #175657
    Erik Elmqvist
    Deltagare
    #175658
    bslask
    Deltagare

    Tack Erik!
    Ska bevaka den tråden du länkade till då det verkar som att gserp/wincher har representanter på det forumet.

    Har nu testat Wincher ett par dagar och är allt annat än imponerad! Riktigt kass layout på diagrammen, samt svårare översikt. Saknar den snabba överblicken man får på sina keywords. Skulle mycket hellre ligga kvar på gserp.com och betala en peng för det upplägget istället =(

    #175661
    bse
    Deltagare

    Igår sänktes priserna. Det meddelades i ovan länkad forumtråd på SEO-forum.se och på WN.se WN – Visa ett inlägg – Gserp 2.0

    Själv så flyttade jag över till Wincher och raderade de domäner jag hade. Hela upplägget känns aningen ostigt och t.ex. frånvaron av kompensation för nertid känns omodernt. Gserp var en beta och jag upplever att Wincher är det också. Det ges inga garantier för att du ska få full valuta för dina pengar, även om det såklart ligger i ägarens intresse att hålla igång tjänsten. Användarvillkoren https://www.wincher.com/privacypolicy berättar mer om prissättning och vad som erbjuds. Dessa villkor kan ändras när som helst. Igår var det en prissänkning så det var ju bra. Men på de premisserna kan en prishöjning ske när som helst.

    #175664
    PetterHedman
    Deltagare

    Nu är mitt konto raderat tror jag. Får ett felmeddelande.

    Inte sett något mail, från varken gserp eller wincher.

    #175665
    Runns.se
    Deltagare

    Jag kommer fortfarande in på gserp men inte på samma länk som tidigare och det är segt som sirap.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 35 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.