Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring åäö till ?

Etiketter: 

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102288
    Runns.se
    Deltagare

    Brukar normalt byta ut ö mot o i url, men har sett att textalk nu har börjat byta ut ö mot a i url vid inläggning av nya artiklar. Vilket är bäst ur seo-synpunkt?

    #177061
    Rudolf
    Deltagare

    Ö mot o

    Du kan enkelt se hur alla seobolagen gör här
    https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=s%C3%B6kmotoroptimering&start=0

    Kolla även wikipedia överst

    #177066
    Runns.se
    Deltagare

    @Rudolf 80306 wrote:

    Ö mot o

    Du kan enkelt se hur alla seobolagen gör här
    https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=s%C3%B6kmotoroptimering&start=0

    Kolla även wikipedia överst

    Precis vad jag med tror, därför jag tycker det är så intressant att textalk har börjat med Ö mot A.

    #177067
    Rudolf
    Deltagare

    Min erfarenhet säger mig att anledningen till sådant här händer, oftast inte är så medvetet utan beror på

    “Lättast för utvecklingsavdelningen…” och att ingen äger frågan “SEO”

    #177068
    Runns.se
    Deltagare

    @Rudolf 80313 wrote:

    Min erfarenhet säger mig att anledningen till sådant här händer, oftast inte är så medvetet utan beror på

    “Lättast för utvecklingsavdelningen…” och att ingen äger frågan “SEO”

    Vet inte när det ändrades för det har inte varit så innan. Kanske hör ihop med buggen som textalk har just nu att admin konstant kraschar vid ändring av en vara eller när man lägger upp en ny, det har varit så nu i runt två månader så förhoppningsvis kommer en fix snart. (textalk är ju inte snabba på att rätta till fel.)

    #177080
    Christians
    Deltagare

    å och ä mot a

    #160899
    Runns.se
    Deltagare

    Felet finns fortfarande kvar så ni som har textalk kan ju vara uppmärksamma.

    #160904
    mikaelbredberg
    Deltagare

    Hej Daniel och ni andra!

    Det är en bugg som dykt upp i systemet och ingen medveten satsning att byta ut Ö mot A i butikens url:er från vår sida. Felsökning pågår och vi ber att få återkomma så fort vi lokaliserat felet och löst det.

    #160905
    Runns.se
    Deltagare

    @mikaelbredberg 80829 wrote:

    Hej Daniel och ni andra!

    Det är en bugg som dykt upp i systemet och ingen medveten satsning att byta ut Ö mot A i butikens url:er från vår sida. Felsökning pågår och vi ber att få återkomma så fort vi lokaliserat felet och löst det.

    Tråkigt bara att jag påpekat felet flera gånger sedan 7/12 så är det först nu när man undrar hur det går med felet och nämner den här tråden så ska ni plötsligt undersöka det ;)

    Får väl göra det med resten av buggarna jag väntar på att ska fixas med :)

    Edit: Givetvis är det bra att buggen rättas till, jag justerar mina adresser men många vet nog inte om det. Så fint att det fixas :-)

    #161016
    Runns.se
    Deltagare

    Märkta att é blir a också… Vet inte om det är någon idé att tipsa textalk…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.