Den allra bästa SEO;n man kan göra som ehandlare är att attrahera länkar till sina produktsidor. Det är dock inte helt lätt, speciellt om man har en produkt som inte är så spännande. Typ tvättmedel.
Ett sätt att göra det lättare är att skapa spännande produkter, som man kanske inte säljer så mycket av men som era användare gärna vill prata om och dela i sociala medier.
Ett exempel är Kosta Boda som tog fram en ljuslyckta i form av ett kvinnligt könsorgan(Ja, de tog verkligen i men det var modigt av dem)
Det är inte så lätt att hitta bra svenska exempel på sådana här kampanjer. Ni får gärna tipsa mig om ni gjort sådana här kampanjer själva eller om ni känner till branschkollegor som gjort ngt liknande
Några andra exempel som jag fått tips om är
Svenska Dildos (SD) En briljant kampanj som rider på den ständiga diskussionen om sverigedemokraterna.
Göra en actionfigur av sig själv. En skånsk fotograf som beställde 400 avbilder av sig själv som actionfigur och skickade till existerande och nya kunder