Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Annonsera för 10 000 kr

Etiketter: ,

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102477
    nookie
    Deltagare

    Hej,

    Tyckte att detta forum är helt kanon, för folk kommer med riktigt bra förslag så jag tänkte kolla vad ni har för förslag för det handlar om marknadsföring. Tyvärr driver jag inte webbshop idag längre utan jag har startat en dejtingsida men som sagt det gäller ju marknadsföring så det är samma sak, saker och ting behöver marknadsföras.

    Så min fråga till er är: Hur hade ni gått tillväga för att nå ut så många som möjligt med en startbudget på 10 000 kr?
    Hur hade ni annonserat och vart? Vad är bästa alternativet?
    Jag vill sprida sidan så snart som möjligt nationellt. Det är en svensk dejtingsida.

    Google adwords har jag provat med dyrt som bara den när det gäller dating.
    Något mer förslag?

    Hoppas ni har riktigt bra förslag.
    tack på förhand :)

    #177480
    Dan
    Deltagare

    10.000 med traditionell marknadsföring för datingbranschen kommer inte ge mycket.

    Lägg pengarna och din tid på att göra PR-kupper, gerillamarknadsföring och liknande, det kommer kosta mindre och har en chans att funka.

    Sen när du har ett högre konverterande varumärke och förtroende kan du börja köpa trafik men tror det är slöseri med pengarna nu.

    Om jag skulle göra något är det SEO isåfall men det kommer man inte i mål med precis för 10.000 i datingbranschen. Så stor risk det blir pannkaka av det.

    #177481
    Krus
    Deltagare

    @Dan 81525 wrote:

    10.000 med traditionell marknadsföring för datingbranschen kommer inte ge mycket.

    Lägg pengarna och din tid på att göra PR-kupper, gerillamarknadsföring och liknande, det kommer kosta mindre och har en chans att funka.

    Sen när du har ett högre konverterande varumärke och förtroende kan du börja köpa trafik men tror det är slöseri med pengarna nu.

    Om jag skulle göra något är det SEO isåfall men det kommer man inte i mål med precis för 10.000 i datingbranschen. Så stor risk det blir pannkaka av det.

    Som Dan säger, svårt då det är ett väldigt konkurrerat ämne.

    Kolla med några bloggare, hitta några med er målgrupp och kontakta dem för ett eventuellt samarbete.

    #177540
    Quift
    Deltagare

    Det beror på vad du har för typ av datingsida. Många av dem köper porrtrafik. Sjukt billigt. Alla dessa “träffa kåta kvinnor i [kommun].. annonser jag har hört talas om. Varenda en av dem går till en dating sida. Har jag hört.

    #177541
    Quift
    Deltagare

    @Dan 81525 wrote:

    Så stor risk det blir pannkaka av det.

    Trodde hela poängen var att det skulle vara som pannkakan?

    #177543
    AnnaW
    Deltagare

    Testa facebook annonsering.

    #177564
    Jimmys
    Deltagare

    @Quift 81599 wrote:

    Trodde hela poängen var att det skulle vara som pannkakan?

    Ja, men bara om pannkakan är glad!

    #177696
    AndersEkman
    Deltagare

    Just 10,000 kr vet jag inte om det är en budget som kommer ge tillräckligt med drag för en dating sida, en sådan överger man ju tyvärr om det känns öde.

    Dan har många bra tips. En sak jag kanske hade prövat är Facebook annonsering. Det ger dig möjligheten att rikta dig mot just singlar, och du kan även rikta in dig regionalt, så du skulle t.ex. kunna fokusera på Stockholm eller någon annan stad för att se till att det finns mycket medlemmar just där, och sedan expandera utåt.

    Du kan även rikta in dig på en specifik åldersgrupp, så att du har många singlar i samma ålder.

    Behöver du sedan fler kvinnor eller män på din sida så kan du rikta annonseringen mot just det könet på Facebook.

    Se dock till att först läsa på vad deras annonseringspolicys säger om datingsidor, så att du inte får dina annonser avstängda för att de bryter mot reglerna.

    #178003
    Bloggagenturen
    Deltagare

    Hitta bloggare som är singlar och anordna ett väldigt bra event som de kan blogga om. :) Passa samtidigt på att kontakta press som skriver om detta event.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.