Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Nyckelords domän

Etiketter: ,

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102548
    Johan Rubank
    Deltagare

    Sitter och pillar lite med min webbshop tools4wood och tänkte försöka ranka bättre på två ord, överhandsfräs och handöverfräs – båda får egna domäner.

    Min fundering är om jag ska ordna med en wordpress eller joomla sida för dessa och skriva relevanta saker om dessa verktyg och peka mot webbshopen landningssida – vilken är lättast att jobba med och bäst ur seo?

    #177773
    C.Larsson
    Deltagare

    Jag själv har WordPress och har även några sidor från n.nu men då var de gratis. Funkar toppen. Peka sidorna till överhandsfräs och handöverfräs istället för huvudsidan

    #177776
    Kashkan
    Deltagare

    Jag skulle inte rekommendera massa små sidor istället för att ha allt på tools4woord, skapa bra underkategorier med beskrivningar och länka dit från andra sidor.

    Skaffar du massa små sidor för varje ord, så måste du jobba upp dem väldigt mycket beroende på konkurrans men dem börjar med 0 i trust, istället för att utnyttja trust som du redan har på din huvudsida.

    #177830
    Evino
    Deltagare

    Jag skulle nog rekommendera WordPress, länka sedan från olika typer av sidor som har relevant innehåll för dina produkter

    #177834
    staffanj
    Deltagare

    Bygg ena med wordpress och andra med joomla så kan du jämföra om det är någon skillnad. Vore intressant och veta.

    #177961
    Mony
    Deltagare

    Det finns ett bra och gratis plugin för SEO för WordPress. Det heter WordPress SEO by Yoast. Kan verkligen rekommenderas.

    Du kan också köpa PRO-versionen om du vill ha ännu mera SEO-funktioner.

    Jag har skrivit ihop en liten sammanfattning med tips om hur du kan öka trafiken till din hemsida. Inget rocket science, men kan kanske hjälpa lite.

    Monybloggen – Öka trafiken till din hemsida

    #178000
    Bloggagenturen
    Deltagare

    @Mony 82142 wrote:

    Det finns ett bra och gratis plugin för SEO för WordPress. Det heter WordPress SEO by Yoast. Kan verkligen rekommenderas.

    Jag gillar också det här pluginet. Lätt att använda!

    #179030
    Gakesson
    Deltagare

    Jag använder mig själv av WordPress och skulle varmt rekommendera det, väldigt lätt att jobba med.

    #179061
    Safar
    Deltagare

    Jag använde N.nu på test och herrgud vilken effekt det gjorde. Det är inte gratis (690 kr/ år) men tiden det gick åt för att registrera, koppla domänen samt skapa en informativ sida var rekordsnabb. 2 veckor efter så hamnade vi på förstasidan på vårt sökord.

    Med andra ord rekommenderar jag varmt att prova N.nu. PS: maila dem för en paketdeal, de löser det :)

    #171803
    wedholm
    Deltagare

    Jag håller med Kashkan här. Fokusera på att få kategorisidan http://www.tools4wood.se/overhandsfrasar att ranka på sökorden. När du väl nått topp 3-ranking med den sidan kan det eventuellt vara intressant att kolla på om du kan ta bra placering med en satellitsajt för att på så sätt få “dubbelträff” på förstasidan.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.