Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Adwords, hur mycke är rimligt att betala till byrån?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102818
    Blixttryck
    Deltagare

    Hej.

    Vi har blivit kontaktade av ett företag som jobbar med adwords. I dagsläget spenderar vi ca 5 000 kr i månaden på det, men vi har tänkt att höra till 10 000. Vad är rimligt att betala till företaget?

    Jag har försökt googla men hittar inga prisuppgifter alls. Och om ni har några bra företag att rekommendera för adwords så gör gärna det.

    #178850
    Dan
    Deltagare

    De flesta ligger på en procent av er spend. 10-20% brukar det ligga på.

    Så på 10 papp får de 1-2.000 i månaden. Det är 1-2 arbetstimmar de kan lägga på att optimera ert konto, så man får ju lite det man betalar för. Det man ofta brukar få är feed-hantering och deras grundläggande optimering vilket kan vara värdefullt.

    #178855
    FredrikGust
    Deltagare

    Som Dan skriver får man vad man betalar för. Man måste ge dem en chans att lära sig och mäta resultatet så att annonser och landningssidor matchar varandra. Det är ju här man vill få in rätt kompetens och engagemang från sin kontaktperson och öka konverteringsgraden minst så mycket att det man betalar för tjänsten kommer löna sig med en högre konverteringsgrad.

    Kolla bindningstiden och att det finns en möjlighet att kliva ur avtalet om det initiala samarbetet inte skulle visa sig fungera.

    #178858
    Rob
    Deltagare

    Om man är intresserad av att sköta det själv så kan man få mycket bra hjälp av Adwords själva. Jag vet dock inte om det gäller alla konton eller om man måste upp till en viss nivå per månad, innan man får sin egen kontostrateg.

    #178859
    Magnus Brath
    Deltagare

    Om sanningen ska fram är jag inte jätteimponerad av Googles egen avdelning.

    Precis som Dan säger så får man nästan alltid vad man betalar för, om du lägger 1000 spänn kan du tänka dig att det handlar om ungefär en timmes arbete. Lägger du 10.000 borde det vara någonstans kring 10 timmar, oavsett betalningsmodell.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.