Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Få med undersidor i google resultat

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102829
    Jonas.L
    Deltagare

    Hej.

    Jag har skapat undersidor i mitt webbsystem för att optimera mig mot specifika bilmodeller. För att nå hög rankning hos Google och att det ska vara relevant.

    Dessa sidor “döljer” jag på min hemsida då sidorna endast är upplagda för sökmotorsyfte.

    Jag har dock märkt att Google inte verkar fatta att dessa sidor finns, även fast jag har länkat till sidorna ett par gånger från t.ex Facebook sidor.

    Vissa sidor har kommit med, men inte alla.

    Varför är det så? Vad kan man göra?

    Söker man t.ex på Solfilm Volvo V40 så vill jag att man kommer till denna sidan: http://solfilmskompaniet.se/content/19-solfilm-till-volvo-v40

    Den kommer inte med i Google…

    Söker man t.ex däremot på Solfilm Audi A4 så kommer mitt sökresultat upp på exakt liknande uppbyggd sida.

    Det verkar som Google inte fattar att dessa sidor finns? Vad kan man göra?

    / Jonas.

    #178869
    Magnus Brath
    Deltagare

    Jodå, Google har den i sitt index, tycker nog bara inte att den är så viktig. Du kan kolla cache själv för att se: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3Asolfilmskompaniet.se%2Fcontent%2F19-solfilm-till-volvo-v40&pws=0

    #178943
    Jonas.L
    Deltagare

    @Magnus Bråth 83300 wrote:

    Jodå, Google har den i sitt index, tycker nog bara inte att den är så viktig. Du kan kolla cache själv för att se: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3Asolfilmskompaniet.se%2Fcontent%2F19-solfilm-till-volvo-v40&pws=0

    Varför ser jag inte den i google resultaten då?

    Finns det något sätt att få den “viktigare”?

    / Jonas

    #178971
    expandtalk
    Deltagare

    Du kan ju alltid indexera sidorna i Google Search Consol samt skicka in dina sitemaps. Där ser du också hur många sidor som blivit indexerade av Google. Det finns rätt mycket du kan göra med sidan för att få den mer relevant inte minst att jobba med texter, bilder mm.

    När jag gör en seo-scan av Solfilm ser jag att den har 1126 tekniska seo-violations så det finns en del att jobba med. Onödiga ompeknngar och flera canonical taggar gör tex att sajten inte indexerar på topp. PM mig så kan jag skicka mer info.

    #178972
    Magnus Brath
    Deltagare

    @Jonas.L 83387 wrote:

    Varför ser jag inte den i google resultaten då?

    Finns det något sätt att få den “viktigare”?

    / Jonas

    Det är svårt att ge ett generellt svar, att få sidor att hålla positioner är vad hela arbetet med sökmotoroptimering går ut på. Se till att de har gott om unik och bra information (vilket jag skulle kunna tänka mig är ett problem). Annars kanske det är länkar som saknas.

    Skulle nästan be en konsult gå igenom sajten om jag var du.

    #178979
    stocktown
    Deltagare

    @expandtalk 83428 wrote:

    När jag gör en seo-scan av Solfilm ser jag att den har 1126 tekniska seo-violations så det finns en del att jobba med. Onödiga ompeknngar och flera canonical taggar gör tex att sajten inte indexerar på topp. PM mig så kan jag skicka mer info.

    Vilket verktyg använder du för att se “1126 tekniska seo-violations” ?

    #179012
    expandtalk
    Deltagare

    I det här fallet för att få fram SEO-violations körde jag Microsoft IIS-tool för SEO som är gratis och ruggigt bra. Finns rätt många verktyg du kan använda för att kvalitetssäkra en sajt och man brukar få fram lite olika saker beroende om man ser på offsite (dvs länkar) eller onsite (kvalitet på själva sajten). SEO-tool är rätt basic och mäter inte länkar eller länkkraft till undersidor, textmängd, hastighet, frekvens av nyckelord eller CTR:er som också är viktigt för ehandlare. Kolla gärna min webbplats expandtalk.se/sokmotoroptimering där jag skriver utförligare kring SEO och webbshopar.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.