Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Hyra skribent

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103012
    cyberpunk
    Deltagare

    Då jag inte har tid och är inte så duktig på att skriva säljande texter så tänkte jag se om jag kan hyra en skribent. Har någon erfarenhet av att hyra en skribent? Hur tog de betalt? Var ni nöjda av resultatet? Har ni någon ni kan rekommendera?

    #179573
    C.Larsson
    Deltagare

    Jag har hört mycket väl om contentor men inte anlitat dem själv

    #179580
    Seinfeld
    Deltagare

    Skulle absolut kunna anlita en extern skribent. Dock är jag lite kluven då man ändå behöver förse skribenten med en massa fakta. Fakta som rör ens produkter och/eller tjänster. Men absolut har tanken föresvävat mig då jag driver vår E-shop som ett rent hobbyprojekt men med målsättning att lyfta verksamheten efter hand. Har ett fulltidsarbete + övertid + packa och leverera mm så det blir contents som blir lidande.

    #179581
    Magnus Brath
    Deltagare

    Vi har anlitat en hel del externa skribenter. Vanligtvis tar de betalt per ord och om man beställer lite större volymer brukar det gå bra att pruta.

    Vad vi upplever med externa skribenter är att man behöver lägga en viss tid på att utbilda dem, för att få texter som passar bra till den egna sajten. Räkna med att behöva läsa igenom, skicka tillbaka för korrigeringar, läsa igenom igen etc, ett bra tag innan det flyter på helt smärtfritt.

    #179595
    Safar
    Deltagare

    Jag har aldrig fattat grejen med att köpa text förutom om man har brist på tid. Vem känner till verksamheten bäst om en själv? Lägger man ned tid kan man få det gjort själv. Annars, kontakta en student som pluggar till copywriter så kanske du hittar någon som för en billig peng gör ett bra jobb åt er.

    #179635
    Bjorn
    Deltagare

    Kolla med Contentor. Har använt innan och har funkat kanon.

    #179640
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Vi har använt cCntentor för länge sedan och även sidekick. Bägge fungerar mycket bra

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.