Driftstatus för betalsystem
Läs våra bloggar
E-handlare på Twitter
Skicka nyhetstips
Jämför Kortbetalning
Jämför E-handelsplattformar
Jämför Fraktavtal
Diskutera e-handel i forumet
Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu

Gå tillbaka   Ehandel.se > Övrigt > Off-topic

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-03-22, 16:33
GregerAs avatar
Moderator
www.electrokit.com

Reg.datum: Jun 2009
Standard Affärsmöjlighet: exportera salt till Kina

Det går rykten i Kina om att havssaltet blivit förgiftat av den japanska kärnkraftsolyckan, och det har lett till en hamstringsvåg och prishöjning från 1,50 till 50-100 CNY per paket.

Kanske läge att börja exportera lite friskt svenskt salt ...
Svara med citat
Annons
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-03-22, 17:42
Flitig Medlem
www.pysslorama.se

Reg.datum: Mar 2010
Standard

En del har också köpt på sig vanligt salt i tron att saltet skall skydda dem. Det har gått mycket rykten i kina. Lär väl vara full fart på affärerna i Kina nu, importerat salt, kläder som skall skydda mot strålning (som många gravida bär, tros skall skydda fostret mot strålning från ex. mobiltelefoner), m.m, m.m.
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-03-22, 18:58
Parvelitos avatar
Inventarie på Ehandel.se
shop.parvelito.se

Reg.datum: Apr 2009
Standard

I Sverige såldes hela apotekets lager av jodtabletter slut på tre timmar... Jag vet faktiskt inte vad som är dummast.

Däremot kommer säkert vi alla snart att märka av att en och annan elektronikkomponent inte finns att få tag på. Sony, Panasonic, Hitachi och Mitsubishi är några av giganterna inom världens elektronikindustri, och de kommer att ha produktionsstörningar länge... Det är framför allt lite mer avancerade kretsar som det är problem med, samt minnen och återladdningsbara batterier.

Bilindustrin ser mycket mörka moln framför sig, det är mycket styrboxar, tändningssystem och liknande som det kommer bli brist på, utöver det faktum att Japan årligen producerar 8 miljoner motorfordon.
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-03-22, 21:13
precis en såns avatar
Flitig Medlem
www.precisensan.se

Reg.datum: Feb 2011
Standard

Jag har många av mina storkunder i Japan och är faktiskt rejält oroad. =(
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-03-29, 08:51
Monys avatar
Har Ehandel.se som hobby
moasling.se

Reg.datum: Apr 2010
Skicka ett meddelande via MSN till Mony Skicka ett meddelande via Skype™ till Mony
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emil Visa inlägg
(som många gravida bär, tros skall skydda fostret mot strålning från ex. mobiltelefoner)
Sånna kläder skulle vara bra att ha här i Sverige också! När jag var gravid jobbade jag på Sony Ericsson. Satt ofta med en 10 olika prototyper på skrivbordet framför min stora mage. Tänkte mycket på strålingen då prototyper inte direkt är optimerade för att ge låg stråling. En strålningströja hade varit perfekt
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-03-29, 10:01
Flitig Medlem
www.pysslorama.se

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mony Visa inlägg
Sånna kläder skulle vara bra att ha här i Sverige också! När jag var gravid jobbade jag på Sony Ericsson. Satt ofta med en 10 olika prototyper på skrivbordet framför min stora mage. Tänkte mycket på strålingen då prototyper inte direkt är optimerade för att ge låg stråling. En strålningströja hade varit perfekt
Nackdelen är väl att dom blockerar allt solljus. Ungen/ungarna behöver väl lite ljus därinne och få kisa lite emellanåt.

Kineserna tar ofta graviditeten på största allvar. Kvinnan slutar ofta jobba ganska tidigt in i graviditeten och sen är det 100% fokus på att göra det bästa för det ofödda barnet. Ofta blir dom ompysslade av föräldrarna och eller hemhjälp, så ingen städning, matlagning eller annat kroppsarbete och såklart äta nyttigt, m.m, m.m.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are